تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با شکست سطح ۴۶٫۷۱ دلار/بشکه به سوی سطح ۴۷٫۷۸ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c نشان داده است.

در چارت پایین همانطور که مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۳٫۳۶ آغاز گردیده است و بررسی امواج الیوت نیز بیانگر آن است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی بزرگ C قرار گرفته است که در این موج هدف ۴۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و در روزهای آتی سطح ۵۰٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است. این موج سومین موج از چرخه سه موجی بزرگ است که از ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

با توجه به ایجاد کندل افزایشی از نزدیکی سطح حمایت ۴۵٫۰۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) در تایم فریم یک ساعته و بدنه قابل توجه این کندل و همچنین با در نظر گرفتن شرایط تکنیکال و امواج الیوت، باید به احتمال زیاد برای امروز منتظر رشد قیمت نفت تا نزدیکی سطح ۴۷٫۷۸ باشیم و در صورت بروز این اتفاق آنگاه با توجه به شرایط جدید قیمت نفت نمودار قیمت احتیاج به تحلیل مجدد خواهد داشت.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال قیمت نفت کمی پس از انتشار گزارش ذخایر نفت انجمن آمریکا که کاهش ذخایر نفت را بیشتر از حد انتظار نشان می داد، افزایش یافت. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت پس از انتشار گزارش دیروز آمار ذخایر هفتگی انجمن آمریکا (API) که کاهش ۳٫۷۰۰- میلیون بشکه ذخایر نفت خام را بیشتر از حد انتظار نشان می داد نیز توانست با افزایش روبرو شود.

برای امروز چنانچه در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا پایین تر از پیش بینی ها (۵۳۳- هزار بشکه) اعلام شود، باعث افزایش قیمت نفت می شود و همانطور که درنمودار زیر مشخص است تلاش قیمت نفت برای عبور از سطح ۴۶٫۷۱ تاییدی از ادامه روند صعودی آن به سوی سطح ۴۷٫۷۸ است و سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۴۶٫۰۹ و سپس ۴۵٫۳۵ و ۴۵٫۰۵ دلار/بشکه تشکیل شده اند که در نمودار پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطوح مقاومت ۴۹٫۷۰ و ۴۹٫۸۵ دلار/بشکه به سوی سطح ۵۱٫۴۷ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در بالای خط روند نزولی رسم شده و شکسته شدن کامل سطوح مقاومت ۴۸٫۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت افزایشی قیمت نفت برنت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۶٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۴ سپتامبر) می باشد.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط تکنیکال در روزهای اخیر، احتمال صعود قیمت نفت برنت زیاد است و خرید نفت برنت بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) با حد تارگت ۵۱٫۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) معقول می باشد که در صورت صعود سطوح ۵۲٫۵۵ و ۵۴٫۳۲ به ترتیب اهداف بعدی قیمت نفت برنت در روزهای آتی خواهند بود.

کاهش دیروز موجودی ذخایر نفت انجمن آمریکا (API) باعث افزایش قیمت نفت در طی ۲۴ ساعته گذشته شده است و حتی امروز اعلام آمار ضعیف فعالیتهای کارخانه ی چین نتوانست تاثیر چندانی در کاهش قیمت نفت داشته باشد.

در صورتیکه امروز نیز در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا با کاهش مواجه شود به نظر می رسد کماکان در کوتاه مدت روند افزایشی نفت برنت ادامه یابد و اگر امروز قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ دست یابد سیگنالی در جهت افزایش به سوی سطح ۵۱٫۴۷ دلار/بشکه خواهد بود که درچارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت