تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قویا پیش بینی می شود که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده مقداری به سوی سطح ۵۶۳۰ دلار/تن برگشت داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت اول مشخص است روند نزولی قیمت مس از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح فوریه ۲۰۱۱) در قالب سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج C در قالب پنج موج کوچک تر (۱) ، (۲) ، (۳) ، (۴) ، (۵) تشکیل شده است.

در نمودار بعدی افزایش قیمت از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) در قالب موج (۴) شکل گرفته است که این موج ممکن است حداقل تا سطح ۵۶۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج C) امتداد داشته باشد. در بیشترین حالت صعود این موج (۴) می تواند تا سطح ۶۱۴۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد که رسیدن قیمت به این سطح کمی دو از تصور است.

به باور ما این موج به احتمال زیاد در محدوده نزدیکی ۵۶۳۰ الی نهایت ۶۱۴۹ به پایان خواهد رسید. بعد از تکمیل شدن این موج باید منتظر فرود قیمت مس در موج (۵) به سوی سطح ۲۵۹۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) باشیم که این موضوع را در نمودار اول الگوی سر و شانه بین آوریل ۲۰۱۰ تا آوریل ۲۰۱۳ نشان داده است.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۴۷۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۳۹۵۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) بوجود خواهد آورد. بررسی سطوح فیبوناچی از موج (۴) موید آن است که برای این حرکت اصلاحی هدف ۵۴۷۰ تا ۵۸۵۰ قابل پیش بینی است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند.

بنابراین فعلا و در چشم انداز ۱ الی ۳ ماهه انتظار می رود اصلاح اندکی در قیمت مس لازم باشد و امکان رسیدن قیمت به ۵۶۳۰ دلار/تن وجود دارد تا بعد از تکمیل این حرکت اصلاحی در موج بعدی باید منتظر ریزش قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در ۱ الی ۳ ماهه آینده به سطح مقاومت ۱۷۵۵ دلار/تن نزدیک شود که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۵۰۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۳۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ جولای ۲۰۰۸) است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت قبلا به عنوان سطح حمایت مهم عمل کرده بود که یک بار در آوریل ۲۰۱۴ و بار دیگر در مارس ۲۰۱۵ باعث اصلاح جدی قیمت شده بود که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

از این رو به باور ما این سطح حمایت در نرخ ۱۵۰۸ به اندازه ی کافی قوی است که بتواند موجب برگشت و افزایش قیمت به سوی سطح ۱۷۵۵ شود.

ذکر این نکته ضروری است که هنوز خیلی زود است که این موج نزولی C را تکمیل شده بدانیم و ممکن است قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج تا سطح ۱۲۰۲ یا حتی ۷۰۸ کاهش یابد که این سطوح به ترتیب محل برخورد قیمت به خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی است.

با این حال براساس تحلیل نمودار زیر هدف واقع بینانه آن است که در صورت شکست سطح حمایت ۱۵۰۸ قیمت به هدف اولیه ۱۲۰۲ نزول کند.

به باور ما موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۵۰۶ موقتا در نزدیکی سطح مقاومت ۱۶۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف شده است که انتظار داریم بزودی این سطح مقاومت لمس شود.

بنابراین انتظار داریم حرکت نزولی کنونی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتانبر) صورت گرفته محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۵۴۹ دلار/تن (خط فیبوناچی ۷ درصدی) باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم