تحلیل و پیش بینی چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در ۱ الی ۳ ماهه آینده 

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده به سوی سطح ۱۷٫۴۳ دلار کاهش یابد و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند هدف نزولی ۱۴٫۷۷ را مشخص می سازد.

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید حرکت کاهشی که از سطح ۴۹٫۵۱ ( بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل ۲۰۱۱) شروع شده همچنان پایدار است و به باور ما قیمت در یک موج نزولی بزرگ قرار گرفته است که این موج نزولی هم از نظر طول و اندازه و هم از نظر زمانی با حرکت افزایش قدرتمند قبلی خود که از سطح ۴٫۰۴ ( پایین ترین سطح سال ۲۰۰۱) شروع شد ، قابل مقایسه است.

معمولا در بازارهای مالی این پدیده رایج است که موج نزولی قدرتمند تر از موج صعودی ظاهر خواهد شد و به نظر می رسد که نقره نیز در این مورد مستثنی نیست زیرا اگر خاطرتان باشد تقریبا ده سال طول کشید تا قیمت نقره از سطح ۴٫۰۴ به ۴۹٫۵۱ افزایش یابد اما فقط در این دو سال بیش از ۶۰ درصد کاهش قیمت داشته است و این بدان معنی است که سرعت و شتاب حرکت نزولی بیشتر از شتاب صعودی قیمت است.

در نمودار زیر می بینیم که نفوذ قیمت به زیر سطح ۲۱٫۴۱ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) راه را برای کاهش قیمت به سوی عدد ۱۴٫۷۷ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی ) هموار ساخته است اما قبل از آن می بایست حتما بر سطح حمایت ۱۷٫۴۳ غلبه کند. این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است.

از دیدگاه تحلیل امواج الیوت ، این موج نزولی از سطح ۳۵٫۳۶ ( بالاترین سطح روز ۱ اکتبر ۲۰۱۲) شروع شده است و نسبت به موج قبلی A که در سطح ۲۶٫۰۴ ( پایین ترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱) به پایان رسید از قدرت و شتاب نزولی بیشتری برخوردار است.

از این رو موج C که هم اکنون در این موج قرار داریم بسیار بزرگتر از موج قبلی نزولی A می باشد و حتی می تواند در این موج قیمت اونس نقره را تا سطح ۱۱٫۸۹ ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و بعد از آن به سطح ۸٫۴۲ ( کف موج قبلی IV – پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) برساند.

لازم به ذکر است که حتی اگر هم در این مدت یعنی در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده افزایشی هم در کار باشد این امر موقتی و بسیار محدود و نهایت تا سطح ۲۰٫۸۶ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C) خواهد بود.

بنابراین باید در انتظار یک سقوط جدی دیگر برای قیمت جهانی اونس نقره به ترتیب به سطوح ۱۷٫۴۳ و ۱۴٫۷۷ دلار باشیم که در نمودار زیر هدفهای بعدی آن مشخص است.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره