تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴٫۰۱ بشکند و تا سطح ۹٫۷۸ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

براساس آنچه که در چارت ماهیانه پایین مشخص است اولین سطح حمایت قیمت اونس نقره بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) قرار گرفته است.

دومین سطح حمایت اونس نقره بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ قرار گرفته است. در نمودار زیر موج افزایشی قیمت اونس نقره از سطح ۴٫۰۴ در قالب پنج موج شکل گرفته است که موج چهارم یعنی موج ۴ در سطح ۸٫۴۲ کف خود را ساخته است.

تحلیل و بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که موج نزولی فعلی اونس نقره ممکن است کف این موج یعنی سطح ۸٫۴۲ را لمس کند که در چارت ماهیانه به وضوح مشخص است.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت که در برخورد به سطح حمایت ۱۴٫۰۱ اتفاق افتاده است تمام آنچه را که در این حرکت اصلاحی بدست آورده بود را از دست داده است که بیانگر از سرگیری روند نزولی است و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت اونس نقره به زیر سطح ۱۳٫۹۳ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۱۴٫۰۱ است که سیگنال فروش قوی صادر خواهد کرد.

در چارت هفتگی پایین مشخص است که سه موج این موج نزولی اونس نقره از سطح ۴۹٫۵۱ را تشکیل داده اند که موج سوم یعنی موج C در قالب سه موج کوچکتر شکل گرفته است. در نمودار هفتگی اونس نقره مشخص است که موج سوم یعنی موج c می تواند به اندازه طول موج اول یعنی موج a حرکت کند و قیمت را در این موج تا سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در این نمودار سطح حمایت قیمت اونس نقره بر روی ۱۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که موقتا مانع از فرود قیمت شده است. لازم به ذکر است هر چقدر اونس نقره بالای سطح حمایت ۱۴٫۴۷ در نوسان باشد احتمال یک حرکت اصلاحی به سطح ۱۶٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نیز وجود دارد اما افزایش قیمت به سطح ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بعید است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس نقره و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره