تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت اونس طلا موفق به شکست سطح حمایت ۱۱۱۱ شود سیگنال فروش به سوی سطح ۱۰۹۸ صادر کند که این موضوع را در چارت پایین قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ نشان داده است. در صورت تایید این موضوع از دیدگاه شمارش امواج الیوت احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا بعید نخواهد بود.

بازارهای چین همچنان در تعطیلات به سر می برند و این موضوع در بازار آسیا توجه فروشندگان را به خود جلب کرده است و از آنجایی که ایندکس دلار آمریکا در روزهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است اعلام سایر گزارشهای اقتصادی خصوصاً گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا در روز جمعه می تواند جهت حرکت آتی بازار اونس طلا را معین کند.

از منظر تحلیل تکنیکال در نمودار یک ساعته پایین نوسانات قیمت اونس طلا از ۱۰۷۷ به این سو در درون یک الگوی مثلث شکل بوجود آمده است و چون این الگو پس از روند نزولی شکل گرفته است، تبدیل به یک الگوی نزولی شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است حرکت کاهشی قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۵۶٫۳۰ (بالاترین سطح روز ۲۴ سپتامبر) در قالب پنج موج تشکیل شده است که موج کنونی یعنی موج ۳ در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۹۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۷۷ به ۱۱۶۸٫۴۰) می باشد.

سطح حمایت قیمت اونس طلا نیز همچنان در سطح ۱۱۱۱ دیده می شود که به باور ما مانع جدی در برابر موج نزولی قدرتمند ۳ محسوب نمی شود و انتظار داریم دیر یا زود این سطح با قدرت شکسته شود و برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۱۰۶ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۱۱۱ می باشد که می تواند زمینه را برای کاهش به ۱۰۹۸ فراهم آورد.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود سطح ۱۱۰۶ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و مماس با کف خط روند پایینی الگوی مثلث است که می تواند موقتا حمایت قیمت در نظر گرفته شود اما در مجموع بر این باوریم که شرایط بازارهای مالی با توجه به آمار قوی اشتغال بخش خصوصی آمریکا همچنان در مسیر کاهش اونس طلا در جریان خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

امروز در تقویم اقتصادی اخبار مهمی دیده می شود و تنها اعلام آمارهای مدعیان بیمه بیکاری هفتگی در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران و آمار موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای (ISM) در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد و رویدادهای فاندامنتال و تکنیکال می تواند موجب تسریع در روند نزولی و سقوط قیمت اونس طلا به هدف ۱۰۹۸ گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا