تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶٫۰۹ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب افزایش قیمت می شود و در مسیر صعود هدف ۴۷٫۷۸ متصوّر است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۶٫۰۹ از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت ویو در موج c باعث صدور سیگنال خرید به نزدیکی سطح ۴۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. موفقیت قیمت برای تثبیت در بالای سطوح مقاومت ۴۵٫۰۵ و ۴۶٫۰۹ می تواند شروعی برای حرکت افزایشی به سطح ۴۷٫۷۸ باشد.

این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به سطح ۴۴٫۸۰ نشان دهنده آن است که شکست سطح ۴۵٫۰۵ شکست اشتباه (false break) بوده است و باعث برگشت قیمت به سطح ۴۴٫۱۷ می شود. در حرکت نزولی چنانچه سطح ۴۴٫۱۷ شکسته شود نیز منجر به کاهش به سطح ۴۳٫۳۶ می شود.

برای بازگشت روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا لازم است قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح ۴۵٫۰۵ و در ادامه به سطح ۴۴٫۸۰ بازگردد تا به سطوح ۴۴٫۱۷ و ۴۳٫۳۶ کاهش یابد که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

از منظر تحلیل فاندامنتالی نیز روسیه با حملات هوایی خود در سوریه بزرگترین مداخله خود را در خاورمیانه در یک دهه گذشته انجام داده است و تنش در منطقه باعث افزایش قیمت نفت می شود. در خبری دیگر مرکز ملی طوفان های آمریکا نیز از افزایش قدرت طوفان «خواکین Joaquin » و حرکت آن به سمت جزایر باهاما خبر داد و این مساله برای امروز در قیمت نفت خام سبک آمریکا باعث شکست سطح مقاومت ۴۶٫۰۹ دلار/بشکه خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۸٫۸۳ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۶۰ صعود کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

در نمودار یک ساعته پایین این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

به باور ما این موج از قدرت و پتانسیل خوبی برای افزایش به سطح ۵۳٫۴۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۱۰ تاییدی در جهت شکست کامل و قدرتمند سطح مقاومت ۴۸٫۸۳ است که سیگنال خرید به سطح ۵۰٫۶۰ صادر خواهد کرد.

سطح حمایت قیمت نفت برنت دریای شمال نیز بر روی سطح ۴۷٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به برگشت و کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۶٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می گردد که این حرکت برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

بنابراین برای امروز برای تایید این حرکت افزایشی، می بایست قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح ۴۹٫۱۰ تثبیت شود تا در اولین هدف به سطح ۵۰٫۶۰ و در ادامه به نرخ ۵۳٫۴۵ دلار/بشکه برسد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت