تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به شکست سطح ۱۱۱۱ قیمت آن به سطح ۱۰۹۸ کاهش یابد و همانطور که روز گذشته گفتیم این حرکت نزولی را موج نزولی ۳ نشان داده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت ۱۱۱۱ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) تشکیل شده بود که امروز شکسته شده است و هدف بعدی سطح ۱۰۹۸  است.

سطح حمایت بعدی قیمت اونس طلا بر روی ۱۰۹۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که امروز به احتمال زیاد لمس شود. هر چند که برای تعیین جهت اصلی حرکت می بایست در انتظار اعلام آمار ماهیانه اشتغال آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران بود.

با این حال از منظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۱۵۶٫۳۰ (بالاترین سطح روز ۲۴ سپتامبر) در قالب پنج موج تشکیل شده است که موج کنونی ۳ در حال کاهش قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد و این سطح بسیار نزدیک به هدف مورد نظر ۱۰۹۸ است.

در نمودار پایین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۱۱۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود تنها موجب اصلاح محدود و کوتاه قیمت به سطح مقاومت ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

از آنجاییکه آمار اشتغال ماهانه (NFP) – که امروز ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود – خبر بسیار مهمی برای تعیین جهت حرکت بازارهای مالی است، انتشار این خبر می تواند تا حدی مشخص کننده وضعیت زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باشد.

فعلا از دیدگاه تکنیکال همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بازار در وضعیت پوزیشن فروش اونس طلا قرار دارد و این به معنای احتمال کاهش قیمت تا نرخ ۱۰۹۸ است و بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۱۱ می تواند به ترتیب هدفهای نزولی ۱۱۰۶ ، ۱۱۰۲ و ۱۰۹۸ را نمایان سازد.

در حال حاضر برای امروز بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا و شاخص NFP بنشیند و سکوت این چند روز بازار نیز در واقع به همین دلیل بوده است.

بطور کل نیز این طبیعت بازار است که روزهای قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز تا قبل از ساعت ۱۶:۰۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ماه گذشته ۱۷۳۰۰۰ شغل به اقتصاد این کشور اضافه شد که عدد قابل قبولی می باشد برای این ماه اکثریت فعالان بازار عددی در حدود ۲۰۰۰۰۰ را انتظار دارند و برای نرخ بیکاری آمریکا نیز انتظار می رود رقم %۵٫۱ تثبیت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا