تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه را لمس کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۴٫۵۲ تایید کرده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج افزایشی C از توانایی برای رسیدن به سطح ۵۰٫۸۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیک هدف افزایشی ۴۶٫۴۴ زمانی تایید می شود که قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۵٫۴۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دست یابد و کندل دو ساعته بالای این سطح بسته شود. این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۴۴٫۵۲ منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۴۳٫۷۱ می شود.

گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد و اگر قیمت نفت خام سبک آمریکا به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۴۵٫۴۰ تثبیت شود دوباره سطح ۴۶٫۴۴ لمس خواهد کرد.

در واقع تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت نفت بستگی به شکست یکی از سطوح ۴۵٫۴۰ یا ۴۴٫۵۲ دلار/بشکه دارد و امروز عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش اشتغال آمریکا معطوف خواهد بود که می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت نفت خام سبک آمریکا باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۸٫۸۸ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۹ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) تشکیل شده است.

قیمت نفت برنت در این موج از توانایی رسیدن به سطح ۵۳٫۴۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است و در این موج حداقل می توان هدف افزایشی را سطح ۵۰٫۶۰ در نظر گرفت که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می کنید سطح حمایت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۷٫۵۵ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی c) دیده می شود و تا زمانیکه قیمت بالای این سطح تثبیت شده است ممکن است باعث از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۵۵ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۴۶٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج C) می شود که این حرکت بستگی به خبر امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران دارد.

بنابراین تا زمانیکه که قیمت نفت برنت دریای شمال از این سطح حمایت ۴۷٫۵۵ عبور نکند، نمی توان انتظار نوسانات نزولی جدیدی را داشت اما چنانکه پیشتر نیز اشاره شد، شکسته شدن سطح ۴۷٫۵۵ فرصتی برای فروش با هدف ۴۶٫۸۳ است تا فروشندگان وارد معاملات شوند و در حرکت صعودی نیز سطوح ۴۸٫۸۳ ، ۴۸٫۸۸ دلار/بشکه سطوح مقاومت را تشکیل می دهند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت