تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی خود در اطراف سطح حمایت ۵۰۵۴ دلار/تن خاتمه دهد و دوباره موج افزایشی خود را از سر بگیرد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) در نظر گرفته می شود.

سطح حمایت دیگری در سطح ۵۰۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است که این سطح ۵۰۵۴ را تبدیل به منطقه حمایت جدی برای مس کرده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت ۵۰۳۹ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) به ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) شکل گرفته است.

سطح مقاومت قیمت مس نیز بر روی سطح ۵۱۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۵۱۷۸ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۸۱ دلار/تن را لمس کند و این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۵۶۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۵۸۱ موجب تقویت قیمت به سطح ۱۵۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و این در حالی است که کاهش قیمت به پایین سطح ۱۵۶۳ باعث کاهش قیمت به سطح ۱۵۴۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c قرار گرفته است که حداقل می تواند در این موج تا سطح ۱۶۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد که این سطح همچنین در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است و از این رو برای امروز تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم را نشان می دهد.

از این رو از منظر تحلیل تکنیکال می توان در صورت شکست سطح مقاومت ۱۵۸۰ انتظار ورود خریداران به پوزیشن خرید را داشت که در این صورت، استاپ خرید در نرخ پایین سطح حمایت ۱۵۶۳ و هدف اولیه سطح ۱۵۹۸ قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، می بایست توجه داشته باشیم که نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی با توجه به قرار گرفتن بین محدوده ۱۵۶۳ و ۱۵۸۱ دلار/تن بسیار آرام است و معامله گران منتظر خبر امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم