خبر فوری: تحلیل قیمت جهانی اونس طلا و ایندکس دلار پس از اعلام آمار اشتغال آمریکا (NFP)

بازار همچنان سرگرم بررسی و تجزیه تحلیل گزارش اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) است که امروز کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و در لحظه انتشار این خبر باعث تقویت سریع اونس طلا از سطح ۱۱۰۴ به بالای سطوح مقاومت ۱۱۳۳ و ۱۱۳۴ شده است که در نمودار زیر مشخص است.

آمارهای اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر امروز منتشر شد و تنها ۱۴۲۰۰۰ اعلام شد و بسیار پایین تر از پیش بینی بازار ۲۰۳۰۰۰ بود. ارقام پیشین در ماه اوت و جولای نیز به ترتیب از ۱۷۳۰۰۰ به ۱۳۶۰۰۰ و از ۲۴۵۰۰۰ به ۲۲۳۰۰۰ مورد تجدید نظر نزولی قرار گرفتند.

آمار نرخ بیکاری آمریکا همانند پیش بینی بازار %۵٫۱ اعلام شد و آمار میانگین درآمدهای نقدی نیز تغییری نیافت. در حالیکه قبلا پیش بینی به میزان %۰٫۲+ رشد یابد. انتشار این آمار به تقویت اونس طلا و کاهش شاخص ایندکس دلار آمریکا انجامید.

واکنش مثبت اونس طلا به این خبر نشان دهنده آن است که چنین اقداماتی تاثیر مثبت و فوری در بازار خواهد داشت و به این دلیل، احتمال اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری کم رنگ تر شده است و اونس طلا پس از برخورد به کف خط روند پایینی الگوی مثلث پس از اعلام خبر به شدت با افزایش روبرو شد.

از این رو امروز اعلام NFP ضربه نهایی را به دلار وارد کرد و این ارز در برابر یورو و سایر ارزهای اصلی به شدت تضعیف شد و زوج EUR/USD بعد از ظهر جمعه پس از اعلام خبر سریعا از سطح ۱٫۱۱۵۰ به بالای سطح ۱٫۱۳۰۰ افزایش یافت که تقریبا بیش از یک سنت می باشد و میزان قابل توجهی است و شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) از سطح ۹۶٫۲۰ به پایین سطح ۹۵٫۵۰ کاهش یافت.

این در شرایطی بود که میزان ماههای گذشته آمار اشتغال آمریکا همانطور که در بالا اشاره شد چند هزار عدد به سمت پایین تجدید نظر شده بودند. این عوامل باعث شدند تا خبر امروز باعث افزایش شدید اونس طلا به بالای سطوح مقاومت ۱۱۳۳ و ۱۱۳۴ شود و تقویت اونس طلا در روز جمعه امری کاملا طبیعی بوده و کاملا منطبق با واقعیات فاندامنتالی بازار است.

بنابراین همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است در صورتی که این سناریوی افزایشی اونس طلا در بازار آمریکا نیز محقق شود و قیمت بالای سطوح ۱۱۳۳ و ۱۳۳۴ تثبیت شود باید انتظار موج دیگری از تقویت اونس طلا را داشت که به ترتیب سطوح ۱۱۴۶ و ۱۱۵۵ را نشانه خواهد رفت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا