تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۱۱۴۲ به سوی سطح ۱۱۴۶ افزایش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود موجب تقویت به سوی سطح ۱۱۵۵ می شود.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی مقاومت بر روی سطح ۱۱۴۶ می باشد که بر روی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود سطح مقاومت قیمت اونس طلا بر روی سطح ۱۱۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ – پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای – به ۱۱۶۸ – بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) قرار داشت که روز جمعه پس از اعلام ضعیف آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) با قدرت شکسته شد و هم اکنون قیمت در بالای این سطح تثبیت شده است و بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار پایین به روشنی نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج E در تلاش برای افزایش به سوی سطح ۱۱۴۶ برآمده است.

براساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می شود افزایش قیمت اونس طلا از سطح ۱۱۰۴ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) در درون یک الگوی مثلث شکل ایجاد شده که سقف این الگو در محدوده ۱۱۴۶ – ۱۱۴۸ قرار دارد و این موضوع نشان می دهد در میان مدت تا زمانیکه قیمت اونس طلا در درون این الگوی مثلث قرار دارد، احتمال لمس مجدد سطح ۱۱۰۴ وجود دارد.

بدین جهت، اکنون وضعیت خنثی را بین کف الگو در نقطه D یعنی محدوده ۱۱۰۴ تا ۱۰۹۸ و سقف الگو در نقطه E یعنی محدوده ۱۱۴۶ تا ۱۱۵۵ را پیش بینی می کنیم و از نظر تکنیکال، انتظار صعود قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۴۶ وجود دارد. امروز در تقویم اقتصادی اخبار مهمی منتشر نخواهد شد و تنها آمار موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۵۹٫۰۰ به ۵۸٫۰۰ تغییر یابد.

بنابراین برای امروز همانطور که اشاره کردیم شکسته شدن سطح ۱۱۴۲ می تواند به صعود قیمت اونس طلا تا نرخ ۱۱۴۶ بیانجامد و احتمال استمرار حرکت صعودی بیشتر است زیرا حرکت افزایشی روز جمعه تا کنون موفق به حرکت تا بالای سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی شده است. در حرکت نزولی، سطح ۱۱۳۳ حمایت اولیه است ولی شروع حرکت نزولی تنها زمانی ممکن خواهد بود که قیمت با قدرت به زیر سطوح ۱۱۲۸ و ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا