تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۵۱۳۰ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره در مسیر افزایشی قرار گیرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد قیمت مس در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) قرار گرفته است که هدف این موج دسترسی به سطح ۵۳۲۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ رصدی) می باشد.

در چارت پایین اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۲۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۵۲۵۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۵۱۳۰ دیده می شود و اگر از پایین این سطح با قدرت شکسته شود باعث کاهش قیمت به سطح ۵۰۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

برای امروز می توان گفت حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۵۱۳۰ و ۵۲۰۴ رو به نرخهای افزایشی در موج c دارد و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۰۴ می تواند باعث رشد قیمت مس به سطح ۲۵۲۰ و در ادامه سطوح بالاتر گردد.

بنابراین در میان مدت نیز قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن می تواند با استمرار حرکت افزایشی در این موج به سطوح ۵۳۲۴ و ۵۳۷۰ دلار/تن برسد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۵۸۱ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۹۸ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این دو سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) قرار دارند.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ در نظر گرفته می شود.

به باور ما این موج حداقل می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۱۶۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند اما هدف واقع بینانه ما سطح ۱۵۹۸ است که در نمودار زیر دیده می شود.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۱ می تواند به معنای توانایی آلومینیم آلیاژی برای استمرار حرکت صعودی باشد و در صورت صعود بیشتر و قرار گرفتن در بالای سطح ۱۵۸۱ احتمال حرکت به سوی نرخ ۱۵۹۸ دلار/تن را بیشتر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات  لندن

 آلومینیم