تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۴۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۵٫۴۰ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

در نمودار زیر این موج از ساختار پیچیده ای شکل گرفته است که شامل چندین موج کوچک می شود و حداقل در این موج می تواند تا سطح ۵۰٫۸۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صعود کند.

در حال حاضر مقاومت بعدی قیمت نفت بر روی سطح ۴۶٫۴۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود. در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۴۰ باعث فرود قیمت به سطح ۴۴٫۵۲ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

سطح مقاومت بر روی نرخ ۴۶٫۴۴ قرار دارد و عبور از آن، می تواند منجر به صعود قیمت تا سطح ۴۸٫۱۳ (خط اصلاحی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی) گردد و خریداران بیشتری را به سوی خود جلب کند.

بنابراین نفت همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با توجه به افزایش قدرت طوفان خواکین در جزایر باهامای آمریکا و کاهش شمار دکل های حفاری نفت شرکت نفت و گاز بیکر هیوز آمریکا که هفته پیش بیشترین کاهش هفتگی از ماه آوریل به این سو را ثبت کرد، این صعود قیمت نفت آمریکا قدرتمندانه به سوی سطح ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه پیش رود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۸٫۲۸ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۷۰ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۴٫۳۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده اند.

همانگونه که در مشاهده می فرمائید قیمت نفت برنت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ در حرکت است و در این موج از توانایی برای رسیدن به بالاترین سطح روز ۳۱ اوت یعنی سطح ۵۴٫۳۲ برخوردار است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک صعود قیمت به بالای سطح ۴۹٫۰۰ باعث تایید شکسته شدن سطح ۴۸٫۲۸ و تقویت قیمت به سوی سطح ۴۹٫۷۰ می شود. این موضوع می تواند روند صعودی نفت برنت را بیشتر به جلو هدایت کند که برای تحقق آن ابتدا می بایست قیمت از سطح مقاومت ۴۹٫۰۰ با قدرت عبور کند تا به هدف ۴۹٫۷۰ افزایش یابد.

با این توضیح هرچند نفت برنت سعی در حفظ روند نزولی خود به سطح ۴۶٫۸۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کرده بود، اما با حرکت افزایشی دور جدیدی از روند صعودی برای آن رقم خورده است و افزایش قدرت طوفان خواکین در جزایر باهاما و کاهش شمار دکلهای نفتی آمریکا نیز می تواند به سرعت گرفتن روند افزایشی آن کمک بیشتری کند.

بنابراین برای امروز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته، سطوح مقاومت ۴۸٫۲۸ و ۴۹٫۰۰ با قدرت شکسته شوند، باید در انتظار افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۹٫۷۰ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت