تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

این هفته برای ایندکس دلار آمریکا هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی و سخنرانی های مختلف بازار واکنشهای متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که آیا بازار روند نزولی ایندکس دلار آمریکا را پس از اعلام ضعیف اشتغال آمریکا (NFP) حفظ خواهد کرد؟

هرچند بعد از اعلام خبر آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه ایندکس دلار آمریکا توانست از سطح ۹۵٫۱۰ به بالای سطح ۹۵٫۵۸ اصلاح کند اما تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر ایندکس دلار آمریکا وجود دارد و هم اکنون قیمت در حال رسیدن به پایین ترین سطح ۲ هفته اخیر است.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا حرکت خنثی قیمت بین سطوح ۱۱۷۵ تا ۱٫۱۳۰۰ ادامه دارد و برای امروز خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه گذشته در نزدیکی سطح حمایت ۱٫۱۲۰۰ قرار دارند و پایین تر از آن نیز سطوح حمایت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۷۵ و ۱٫۱۱۵۰ وجود دارند. سطح مقاومت مهم نیز بر روی ۱٫۱۳۰۰ تشکیل شده است.

امروز گزارش میزان موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۵۹٫۰۰ به ۵۸٫۰۰ تغییر یاید و  این موضوع در صورتیکه آمار موسسه مدیریت عرضه خدمات آمریکا امروز پایین تر پیش بینی بازار (۵۸٫۰۰) اعلام شود می تواند روند صعودی قیمت جهانی اونس طلا را با شکسته شدن سطح ۱۱۴۲ بیشتر به جلو هدایت کند.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند نیز پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سوی سطح حمایت ۹۵٫۰۰ اصلاح کند که این حرکت را عدم شکست سطح مقاومت ۹۶٫۵۳۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) می باشد.

به نظر می رسد که یک سقف موقت در اطراف سطح مقاومت ۹۶٫۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ساخته شده است که این موضوع می تواند باعث کاهش قیمت ایندکس دلار آمریکا به سطح ۹۵٫۰۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) در هفته جاری شود.

در چارت روزانه پایین به وضوح مشخص است که قیمت ایندکس دلار آمریکا در روز ۲ اکتبر برای مدتی به پایین سطح ۹۵٫۵۸ کاهش یافت و انتظار داریم که این هفته نیز این سطح مجدد شکسته شود و به سطح ۹۵٫۰۰ کاهش یابد.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۹۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود باعث از سرگیری موج افزایشی c به سوی سطح مقاومت مهم و کلیدی ۹۶٫۵۳ می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار