تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۱۱۴۲ با قدرت عبور کند تا حدود سطح ۱۱۴۶ افزایش یابد که این موضوع را همانطور که روز گذشته اشاره کردیم تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۱۳۳ نشان داده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) تشکیل شده است. قیمت اونس طلا از روز ۲۴ جولای به این سو در درون یک الگوی مثلثی شکل در نوسان بوده است و انتظار داریم که در حوالی سطوح ۱۱۴۶ یا ۱۱۵۵ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) به این حرکت افزایشی خود از سطح ۱۱۰۴ پایان دهد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۲۸ منجر به کاهش قیمت اونس طلابه سطح ۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. از منظر تحلیل فاندامنتال نیز قیمت اونس طلا عمدتا به خاطر کمرنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری همچنان در نزدیکی بالاترین سطح ۱ هفته گذشته در نوسان است و تحت تاثیر رشد ۲٫۲ درصدی روز جمعه پس از اعلام آمار ضعیف اشتغال آمریکا قرار دارد که بیشترین رشد روزانه اونس طلا از روز ۱۵ ژانویه به این سو محسوب می شود.

روز گذشته آمارهای موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM ایالات متحده آمریکا نیز عمدتا به دلیل کاهش فعالیت های تجاری و سفارشات جدید در ماه سپتامبر با کاهش مواجه شد و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که عموماً حاکی از کاهش رشد اقتصادی آمریکا است، گمان می رود، بانک فدرال رغبتی به افزایش نرخ بهره تا پایان سال نداشته باشد.

هرچند در سخنرانی های اخیر تعدادی از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا ( روسن گرین، ریس بانک فدرال بوستون ایالات متحده آمریکا) در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری برغم آمار ضعیف اشتغال، جبهه گیری شده است، اما واقعیت آن است که بانک فدرال رزرو آمریکا در مجموع چندان تمایلی به افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر ندارد، این بدان معنا است که ممکن است تا پایان سال نرخ بهره همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

در خبری دیگر امروز مشخص شد که آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با ۰٫۰۳ درصد کاهش به ۶۸۸٫۹۸ تن تقلیل یافته است که اولین کاهش در طی دو هفته اخیر است.

در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار گزارش آمار کسری تراز تجاری آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران است که انتظار میرود از رقم قبلی ۴۱٫۹- میلیارد به ۴۷٫۴- میلیارد دلار افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا