تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن از سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه با قدرت عبور کند و سیگنال خرید تا هدف ۴۸٫۱۳ صادر کند که این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است اولین سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است که دیروز شکسته شد اما همچنان در نزدیکی این سطح مقاومت در نوسان است و این سطح مقاومت همچنین مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۹٫۳۳ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) می باشد.

با توجه به اینکه این خط روند برای دومین بار شکسته شده است انتظار داریم که قیمت بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ عبور کند و برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۴۶٫۹۶ سیگنالی در جهت شکست کامل سطح ۴۶٫۴۴ است که می تواند موجب افزایش قیمت به محدوده ۴۸٫۱۳ گردد و نشانه ای از شروع حرکت صعودی و پوزیشن خرید خواهد بود.

امروز هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار نفت را در اختیار دارد و رسیدن قیمت به سطح ۴۶٫۹۶ محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا با هدف ۴۸٫۱۳ به شمار می رود.

لازم به ذکر است در نمودار زیر سطح ۴۵٫۴۰ حمایت اولیه نفت خام سبک آمریکا را تشکیل می دهد که در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشاهده می فرمائید و با رشد قیمت نفت به سطح ۴۶٫۹۶ راه برای پیشروی بیشتر نفت تا سطح ۴۸٫۱۳ دلار/بشکه هموار خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۴۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت- به ۵۴٫۳۲ – بالاترین سطح روز ۳۱ اوت- تشکیل شده اند. برای امروز رشد قیمت نفت برنت به سطح ۴۹٫۹۳ شکست سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ را بیشتر تایید خواهد کرد.

این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۴۸٫۹۰ به معنای عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ است که می تواند هدف نزولی در سطح حمایت ۴۸٫۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان سازد.

از این رو برای امروز می بایست با افزایش قیمت به سطح ۴۹٫۹۳ حرکت صعودی قیمت نفت برنت به سطح ۵۱٫۴۷ را مد نظر قرار داشته باشیم که می تواند به سرعت گرفتن روند افزایشی آن کمک بیشتری کند و سطوح بالای ۴۹٫۹۳ نشان دهنده فشار صعودی بیشتر برای نفت برنت است.

نشانه مهم دیگر را می توان به وضوح در نمودار قیمت نفت برنت مشاهده کرد و آنهم تثبیت قیمت بالای خط روند نزولی رسم شده نیز خود تایید دوباره‌ بر امکان و احتمال افزایش قیمت نفت برنت می باشد.

با وجود این نشانه‌ها می توان گفت احتمال افزایش قیمت نفت برنت تا سطح ۵۱٫۴۷ از طریق عبور از سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ دلار/بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت