تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۱۳۰ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم شکست سطح مقاومت ۵۲۰۴ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر به باور ما هر چند برای امروز احتمال اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۵۱۳۰ وجود دارد اما در کل این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۳۲۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است مخصوصا اگر از بالا سطح مقاومت ۵۲۰۴ با قدرت شکسته شود.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۳۰ منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۰۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود و این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح ۵۲۰۴ باعث رشد قیمت به سوی سطح ۵۲۵۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. روند قیمت جهانی مس فعلا اصلاحی است و برای ورود جدید به پوزیشن خرید باید منتظر سیگنال ورود باشیم.

طبق سیگنالهای اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال مس هم اکنون باید شاهد یک حرکت اصلاحی باشیم و اهداف بعد از آن برای صعود به ترتیب در سطوح ۵۲۰۴ و ۵۲۵۰ در ادامه سطوح ۵۳۲۵ و ۵۳۷۰ دلار/تن قرار دارند که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۵۷۳ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطوح ۱۵۸۰ و ۱۵۸۸ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارد. این سطح مقاومت موقتا مانع از رشد قیمت به سوی سطوح ۱۵۷۹ و ۱۵۸۸ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

با این حال به باور ما این موج در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین از توانایی خوبی برای افزایش قیمت به سطح ۱۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و از این رو احتمال شکست سطح مقاومت ۱۵۷۳ بسیار زیاد است.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط آنکه از پایین سطح حمایت ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شکسته شود تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) است. در هر صورت برای امروز احتمال بازگشت قیمت به روند صعودی به بالای سطح ۱۵۷۳ زیاد است و در مناطق ذکر شده می بایست رفتار قیمت آلومینیم آلیاژی در روزهای آتی تحت نظر قرار گیرد.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز موید ضعیف شدن روند نزولی در سطح حمایت ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد و همچنین احتمال دارد این کاهش قیمت در همین سطح حمایت ۱۵۵۳ پایان یابد و پس از آن شاهد تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۵۷۳ دلار/تن باشیم که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم