تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت افزایشی فعلی خود در زیر سطح مقاومت ۱۱۵۵ پایان دهد که این موضوع را بررسی الگوی مثلث شکل و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

الگوی مثلث که از روز ۲۴ جولای به این سو شکل گرفته است نشان می دهد که قیمت اونس طلا به سقف کانال الگوی مثلث برخورد کرده است و حتی در صورت شکست خط روند بالایی تنها موجب افزایش اندک قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۵۵ می شود که این حرکت موج افزایشی E را تکمیل می کند.

این سطح براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) قرار گرفته است.

محتمل ترین سناریوی موجود بازار آن است که حرکت افزایشی فعلی قیمت در حوالی سطح مقاومت ۱۱۵۵ متوقف شود و به سوی سطح ۱۱۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگردد. تنها احتیاط کنید چون قیمت سطح مقاومت ۱۱۵۵ را چندین بار مورد حمله قرار داده و هنوز موفق به شکست نشده است.

برای امروز برای انجام معاملات باید با دقت بیشتری عمل کرد زیرا اگر قیمت موفق به شکست مقاومت ۱۱۵۵ نشود موج E را باید تکمیل شده دانست و مجدد قیمت اونس طلا به نرخهای پایین برگشت خواهد کرد.

این در حالی است که نفوذ قدرتمند قیمت به بالای سطح ۱۱۵۵ موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۱۶۸ می شود. در هر صورت برای امروز محدوده مقاومت ۱۱۵۵ کماکان به عنوان مقاومت مستحکم دیده می شود و باید دید قدرت عبور از سقف کانال و سطح مقاومت ۱۱۵۵ را خواهد داشت یا نه.

با نگاهی به نمودار ۱ ساعته پایین مشخص می شود که قیمت اونس طلا برای عبور از سطح مقاومت ۱۱۵۵ با چالشهای جدی روبرو است و در حال حاضر قیمت نتوانسته سقف کانال الگوی مثلث را بشکند و به همین دلیل خرید در نزدیکی سقف کانال الگوی شکل گرفته اقدام پرریسک تلقی می شود مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۱۵۵ با قدرت شکسته شود.

بنابراین برای امروز سطح مقاومت ۱۱۵۵ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت صعودی اونس طلا با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت ، در غیر این صورت نزدیکی این سطح سقف قیمت را تشکیل خواهد داد. لازم به ذکر است که امروز در تقویم اقتصادی خبر قابل توجهی دیده نمی شود و تمرکز بازار به واکنش بازار به سطح مقاومت ۱۱۵۵ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا