تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ دلار/بشکه را لمس کند و با شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح زمینه را برای گرفتن پوزیشن خرید و صعود قیمت به سوی سطح ۵۰٫۸۷ فراهم می آورد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج از نوسانات افزایشی بالایی برخوردار است که این در این موج می تواند هدفهای ۵۰٫۸۷ یا حتی ۵۵٫۲۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نمایان می سازد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۸٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

برای اطمینان بیشتر از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ می توان پس از شکسته شدن این سطح و نفوذ قیمت به بالای سطح ۴۹٫۷۰ اقدام به خرید با هدف ۵۰٫۸۷ کرد. از این رو با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ حرکت صعودی بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و چنانکه گفتیم، در حال حاضر، احتمال ادامه حرکت صعودی به سطح ۵۰٫۸۷ بیشتر است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز کاهش دیروز موجود ذخایر نفت انجمن آمریکا (API) باعث تقویت قیمت نفت شده است و در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا مورد توجه است و در صورتیکه کمتر از حد پیش بینی ها ۲۲۰۰۰۰۰+ میلیون بشکه اعلام شود، تاثیر زیادی در وضعیت بازار با هدف ۵۰٫۸۷ دلار/بشکه و بالاتر بجا خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۲٫۹۸ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۵۵ تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۲٫۹۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر این سطح مقاومت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۵۴٫۴۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت محدود به سطح مقاومت ۵۱٫۵۵ می شود که هم اکنون تبدیل به حمایت جدی قیمت نفت برنت شده است که در چارت پایین دیده می شود.

 آمارهای تکنیکال برای تشکیل حرکت اصلاحی چندان موافق نیستند و برای امروز سیگنال خرید به سوی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی در موج افزایشی C صادر کرده است و در مجموع روند اصلی حرکت صعودی است و هدف بعدی سطح ۵۲٫۹۸ و ۵۴٫۴۰ دلار/بشکه خواهد بود که در بالا بدان اشاره کردیم.

در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند نفت برنت از صعودی به نزولی وجود ندارد مخصوصا اگر امروز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران با کاهش مواجه شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت