تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۱۱۳۳ کاهش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت به سطح ۱۱۲۲ می شود که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار گرفته اند و این موضوع را تا حدودی ناتوانی قیمت در شکست مقاومت ۱۱۵۵ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) به ۱۱۶۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ اوت) تشکیل شده است. در نمودار زیر مشخص است که قیمت اونس طلا از روز ۲۴ جولای به این سو در درون یک الگوی مثلث شکل در نوسان بوده است.

در نمودار زیر این الگو در قالب پنج موج A , B , C , D , E شکل گرفته است که موج آخر همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۵۵ یعنی محل برخورد به سقف کانال مثلث تکمیل شده است و هم اکنون در حال ریزش به سوی سطح حمایت ۱۱۳۳ است.

به باور ما این الگو یک الگوی نزولی ادامه دهنده است که می تواند قیمت اونس طلا را در مسیر کاهشی قرار دهد. در روند افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۵۵ می تواند راه را برای حرکت صعودی تا سطح ۱۱۶۸ هموار کند. در ایالات متحده، امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و صورتجلسه نشست پیشین FOMC خبرهای مهم روز هستند.

پیش بینی می شود، صورتجلسه امشب FOMC توجه بیشتری را به خود جلب کند زیرا بازار در انتظار مشخص شدن سیاستهای بانک فدرال در رابطه با زمان افزایش نرخ بهره است زیرا پس از اعلام آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا به سال آینده به تعویق افتاده است که این موضوع یکی از دلیلی اصلی افزایش اخیر اونس طلا به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر بوده است اما هنوز نتوانسته به بالای سطح مقاومت اصلی ۱۱۵۵ برسد.

در خبری دیگر امروز مشخص شد که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با %۰٫۲۶ کاهش به ۶۸۷٫۲۰ تن تقلیل یافته است و در این صورت تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطح مقاومت اصلی ۱۱۵۵ تثبیت شده است فروشندگان احتمالاً فرصتهای مناسبی را برای فروش با هدفهای ۱۱۳۳ و ۱۱۲۲ بدست خواهند آورند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا