تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند به پایین سطح حمایت ۴۷٫۶۰ دلار/بشکه کاهش یابد به سوی سطح ۴۶٫۴۴ ریزش خواهد کرد که این حرکت را عدم شکست سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ در نمودار زیر نشان داده است.

قیمت نفت خام سبک آمریکا در طی ۲۴ ساعته گذشته تحت تاتیر عوامل تکنیکال یعنی برخورد قیمت به مقاومت ۴۹٫۵۰ و همچنین مسایل فاندامنتال یعنی افزایش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا قرار گرفته است که پس از لمس سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است.

براساس آنچه که در نمودار یک ساعته زیر مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

به نظر می رسد شتاب حرکت افزایشی اخیر نفت بسیار تند و زیاد بوده است و به همین دلیل قیمت در حال برگشت به سوی خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) است که این محدوده محل برخورد قیمت به سطح ۴۶٫۴۴ می باشد.

برای امروز نفوذ قیمت نفت به زیر سطح ۴۷٫۶۰ سیگنالی در جهت کاهش به سطح ۴۶٫۴۴ خواهد بود و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۹٫۵۰ و ۴۹٫۷۰ می بایست در انتظار رسیدن به سطح ۵۰٫۸۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم که روز گذشته بدان اشاره کردیم.

بنابراین برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم آیا قیمت نفت خام سبک آمریکا موفق به شکست قدرتمند یکی از سطوح ۴۷٫۶۰ یا ۴۹٫۵۰ دلار/بشکه خواهد شد تا جهت قیمت مشخص گردد یا نه؟

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۵۵ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۴۹٫۷۸ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۲٫۹۸ نشان داده است.

همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود این دو سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ می باشد.

در چارت پایین شتاب این موج افزایشی مقداری زیاد بوده است و احتمال برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت نیز وجود دارد و برای امروز کاهش قیمت به سطح ۵۱٫۲۶ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۱٫۵۵ می باشد که می تواند هدف نزولی ۴۹٫۷۸ را نمایان سازد.

این در حالی است که نفوذ قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۹۸ باعث تایید از سرگیری روند افزایشی به سطح ۵۴٫۴۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. امری که می تواند به تقویت بیشتر نفت برنت بیانجامد.

امروز با نگاهی به نمودار یک ساعته درصدد یافتن فرصتهای مجدد برای خرید هستیم اما به یاد داشته باشیم که احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۹٫۷۸ وجود دارد مخصوصا اگر سطح ۵۱٫۲۶ شکسته شود.

در حرکت افزایشی این احتمال وجود دارد که در بالای خط فیبوناچی ۵۰ درصدی که هم اکنون محدوده ۵۲٫۹۸ را تشکیل می دهد، شاهد شکل گیری موج جدید افزایشی به سطح ۵۴٫۴۰ باشیم که این بستگی به شکست مقاومت ۵۲٫۹۸ دارد.

بنابراین ممکن است معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت اصلاحی نفت برنت تا سطح ۴۹٫۷۸ داشته باشند و از این سطح، روند افزایشی جدید تا نرخهای بالای ۵۲٫۹۸ دلار/بشکه شکل گیرد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت