تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۱۳۰ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۶۷ نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت بعدی قیمت مس بر روی ۵۱۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که اگر این سطح شکسته شود باعث ریزش قیمت به سطح ۵۰۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۵۲۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۵۲۵۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است. در مجموع برای امروز احتمال حرکت کاهشی قیمت مس بیشتر است و بدین جهت می بایست با دقت نظر عمل کرد.

شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۵۱۶۷ می تواند راه را برای ریزش تا سطح ۵۱۳۰ هموار سازد و سقوط به زیر این سطح منجر به ریزش بیشتر تا سطوح ۵۰۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۰۱۰ دلار/تن خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۶۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۵۵۳ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار یک ساعته پایین مشخص است این سطوح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار دارند.

نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی در درون یک الگوی گوه شکل گرفته است که خط روند پایینی این الگو اشاره به هدف نزولی ۱۵۵۳ دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است.

در نمودار زیر سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۱۵۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۵۸۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت در قیمت آلومینیم آلیاژی بار دیگر شاهد بازگشت قیمت به سوی سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۱۵۵۳ می باشد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص است.

بنابراین اگر فروشندگان تمایل به ادامه حرکت کاهشی باشند، در نتیجه می بایست سطح مقاومت ۱۵۸۰ پایدار بماند و کاهش قیمت به پایین سطح ۱۵۶۶ تاییدی بر استمرار این حرکت نزولی تا سطح ۱۵۵۳ خواهد بود زیرا فروشندگان جدیدی در زیر این سطح ۱۵۶۶ دلار/تن نسبت به گرفتن پوزیشن فروش خود اقدام خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم