تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت همچنان با مقاومت ۱۱۵۵ مواجه شود و می بایست این سطح با قدرت شکسته شود تا خریداران با هدفهای ۱۱۶۰ و ۱۱۶۸ وارد بازار شوند در غیر این صورت سطح ۱۱۵۵ همچنان مقاومت مهمی اونس طلا است که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود می تواند شکست خط روند بالایی الگوی مثلث و هدفهای ۱۱۶۰ و ۱۱۶۸ را بیشتر تایید کند و همین شکست محرک کافی است تا روند حرکت اونس طلا نیز تحت شعاع قرار گیرد.

امروز در تقویم اقتصادی اخبار خاصی دیده نمی شود و بازار در انتظار شکست یکی از سطح مقاومت ۱۱۵۵ یا سطوح حمایت ۱۱۳۶ و ۱۱۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است تا نشانه های بیشتری را در خصوص حرکت بعدی اونس طلا بدست آورد.

پس از انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که در آن مشخص گردید اعضای کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال “عجله ی برای افزایش نرخ بهره” در سال جاری ندارند و با بازگشت معامله گران چینی از تعطیلات به بازار شاهد افزایش قیمت اونس طلا از نزدیکی سطح حمایت ۱۱۳۳ به نزدیکی سطح ۱۱۵۵ بودیم.

تردیدی نیست که حرکت صعودی اخیر اونس طلا و تلاش آن برای شکست سطح ۱۱۵۵ ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار ضعیف اقتصادی ایالات متحده و صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال دارد و شاید انتشار همین اخبار پس از بازگشت چینی ها به بازار برای خریداران اونس طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است.

ما بر این باوریم که لحن کلی صورتجلسه منتشر شده با توجه به آمارهای ضعیف اخیر اقتصادی آمریکا و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی به عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری اشاره دارد و اگر سطح مقاومت ۱۱۵۵ با قدرت شکسته شود در آتیه نزدیک با افزایش اونس طلا به سوی سطح ۱۱۶۸ همراه خواهد بود.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۵۵ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخ ۱۱۶۸ حرکت خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا