تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۵۰٫۸۷ و پس از آن به سوی سطح ۵۲٫۵۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و از روز گذشته سیگنال خرید قوی صادر کرده است.

این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و به باور ما در این موج قادر است در بیشترین قدرت خود در روزها و هفته های آتی حتی تا سطح ۵۵٫۲۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

با این حال هدف واقع بینانه ما افزایش قیمت نفت به سطوح ۵۰٫۸۷ و ۵۲٫۵۶ است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می شود.

در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی سطح ۴۹٫۵۰ و ۴۹٫۱۰ واقع شده اند که مانع از هر گونه حرکت نزولی خواهد شد و پس از آن حمایت اصلی بر روی سطح ۴۸٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

قیمت نفت در طی این هفته بیشترین رشد هفتگی خود در شش ساله گذشته را تجربه کرد که عمده دلیل آن پیش بینی افزایشی گروه انرژی Pira برای قیمت نفت تا سطح ۷۵ در طی دو ساله آینده و صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا است.

نتیجه چنین گزارشی، احتمال تداوم افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا در کوتاه مدت است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود خریداران نفت از این شرایط به نفع خود تا سطوح ۵۰٫۸۷ و ۵۲٫۵۶ دلار/بشکه بهره خواهند گرفت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۵۴٫۴۰ دلار/بشکه افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۹۸ بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۴٫۴۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که هدف بعدی قیمت نفت برنت است.

در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی سطوح ۵۲٫۹۸ و ۵۱٫۵۵ قرار دارد که به ترتیب بر روی سطوح فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۹۸ می تواند به ادامه حرکت افزایشی نفت برنت به سوی سطح ۵۴٫۴۰ بیانجامد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C نشان داده است.

در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی نفت برنت را پیش بینی می کنیم که این امر دلیلی جز افزایش قیمت و آینده رو به تقویت نفت برنت ندارد که در چارت پایین مشخص است.

در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۵۲٫۹۸  و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل نفت برنت نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به سطح ۵۴٫۴۰ وجود خواهد داشت که البته امروز برای خرید نفت برنت بهتر است از بالای سطح ۵۴٫۰۰ دلار/بشکه وارد پوزیشن خرید شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت