تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که دیروز پیش بینی کردیم، پس از دو تلاش نافرجام برای عبور از سطح حمایت ۱٫۳۰۵۰، از فشارهای نزولی بر یورو کاسته شد و قیمت به بالای سطح ۱٫۳۱۰۰ بازگشت. در حال حاضر، روند خاصی برای حرکت در نمودار ساعتی دیده نمی شود و به نظر می رسد که قیمت مابین نرخهای ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۱۵۰  در روندی خنثی قرار گرفته است.

در حرکت صعودی، سطوح مقاومت در نرخهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۶۰ تا ۱٫۳۱۸۰ قرار گرفته است که برای امروز نیز  اتفاقا سفارشات فروش در همین محدوده چیده شده اند.

در حرکت نزولی، انتظار می رود که اولین سطح حمایت بر روی نرخ ۱٫۳۱۰۰ تشکیل شود و در ادامه، سطوح بعدی نرخ ۱٫۳۰۹۰ و سپس ۱٫۳۰۷۰ باشد که فعلا مقداری از سفارشات خرید در این منطقه و حتی ۱٫۳۰۶۰ الی ۱٫۳۰۵۰ وجود دارند که همین مسئله مانع از کاهش قیمت یورو شده است.

استمرار حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۳۰ می تواند راه را برای کاهش یورو تا نرخهای ۱٫۳۰۰۰ و سپس  ۱٫۲۹۵۵ و ۱٫۲۹۳۵ هموار کند

از این جهت، می توان در سطوح نزدیک به منطقه ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۶۰ الی نهایت ۱٫۳۱۸۰ اقدام به پوزیشن های فروش با هدف نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۹۰ الی ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۰۶۰ کرد .

بنابراین احتمالا امروز قیمت یورو فعلا بین محدوده ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۱۸۰ می ماند، چون در محدوده ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۹۰ تا ۱٫۳۰۷۰ الی ۱٫۳۰۵۰ سفارشات خرید دیده می شوند و میزان سفارشهای فروش نیز از منطقه ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۶۰ تا ۱٫۳۱۸۰ وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy :

موج جدیدی از ریسک گریزی وارد بازارهای مالی شده و در بازارهای مالی ارزش ین ژاپن رو به تقویت است. نگرانی از وضعیت بحران نقدینگی چین ، بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

برای امروز به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش در منطقه ۹۸٫۱۰ بوجود آمده و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخ ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۷۰ اقدام به تسویه کنیم

منطقه سقف امروز که سفارشات فروش نیز چیده شده اند در دو مرحله ۹۸٫۱۰ و ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۴۰ بعدی در منطقه ۹۸٫۷۵ تا ۹۸٫۸۰ قرار دارند و منطقه کف در حدود ۹۷٫۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) الی ۹۶٫۷۰ وجود دارند.

در حال حاضر ، با توجه به نگرانی ها بوجود آمده از بحران نقدینگی در چین و کاهش بازار سهام این کشور انتظار می رود هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش  در منطقه سقف اشاره شده با حد تارگت ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۷۰ گردد.

در زوج ارز EurJpy از نحوه چینش سفارشات خرید و فروش مشخص است که در دو منطقه ۱۲۸٫۸۰ و ۱۲۹٫۲۰ بعدی در منطقه ۱۲۹٫۶۰ و ۱۲۹٫۷۰ سفارشات فروش چیده شده اند و در منطقه ۱۲۷٫۳۰ و ۱۲۷٫۲۵ برخی از سفارشات خرید وجود دارند که اگر این محدوده عبور کند می بایست در انتظار کاهش قیمت به سوی ۱۲۶٫۸۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) باشیم.

در زوج ارز GbpJpy  مادامیکه قیمت در بین خط کیجون سن در نوسان است فعلا می بایست منتظر ماند تا از این خطوط رسم شده عبور کند. از بالا عبور قیمت از منطقه ۱۵۱٫۹۲ موجب صعود به سمت ضلع بالای ابر ایچیمکو یعنی حدود اطراف ۱۵۴ و از پایین شکست سطح ۱۴۹٫۵۱ موجب کاهش به سوی ضلع پایینی ابر ایچیمکو یعنی حدود منطقه ۱۴۸ خواهد شد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

فعلا تا آن زمان می توان منطقه سقف را در محدوده نزدیکی ۱۵۱٫۴۰ تا ۱۵۱٫۹۰ و کف قیمت را در حدود ۱۴۹٫۷۰ و ۱۴۹٫۵۰ در نظر گرفت تا یکی از این منطقه کف یا سقف قیمت کاملا شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوندین