تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۵۲۵۰ و ۵۲۸۲ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را بررسی الگوی گوه و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این الگو از سطح ۴۹۱۵٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) تشکیل شده است که شامل پنج موج کوچک a , b , c , d , e می باشد که موج پنجم یعنی موج e در حال پیشروی قیمت به سوی محدوده ۵۲۵۰ و ۵۲۸۲ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی) است که در واقع از موج افزایشی ۵۰۱۰ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) آغاز شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک این محدوده که بدان اشاره کردیم تنها زمانی تایید می شود که قیمت مس بتواند از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۵۲۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند که در چارت پایین دیده می شود.

سطح حمایت قیمت بر روی ۵۱۶۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و تنها زمانیکه از پایین این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۵۱۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز امتداد صعود قیمت در موج e می تواند به رسیدن قیمت جهانی مس تا سطح ۵۲۸۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) بیانجامد. بدین جهت از هم اکنون می توان افزایش مس را براحتی پیش بینی کرد و به تبع آن احتمال تقویت قیمت به سوی سطوح ۵۲۵۰ و ۵۲۸۲ دلار/تن چندان بعید نیست که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۵۸۸ دلار/تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این الگو از سطح ۱۵۴۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ سپتامبر) تشکیل شده است که از پنج موج کوچک در قالب موجهای a , b , c , d , e شکل گرفته است بطوریکه موج آخر یعنی موج e در حال افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۸۸ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۵۴۱٫۵۰ به ۱۵۹۸ (بالاترین سطح روز ۱ اکتبر) است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۸ باعث صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت به سوی سطح ۱۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث صدور سیگنال فروش و ریزش قیمت به سطح ۱۵۵۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در هر حال احتمال حرکت افزایشی آلومینیم آلیاژی بیشتر است و بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۵۷۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می تواند به افزایش بیشتر قیمت بیانجامد.

بنابراین تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود  زیرا همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در تلاش برای افزایش به سوی سطح ۱۵۸۸ دلار/تن است که محل برخورد به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و مماس با خط روند بالایی الگوی گوه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم