تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۹۴٫۶۴ مماس با خط روند افزایشی رسم شده مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح ۹۵٫۵۸ و پس از آن به سطوح مقاومت ۹۶٫۰۶ و ۹۶٫۵۳ افزایش یابد.

یک نشانه خوب برای حرکت صعودی ایندکس دلار آمریکا آنکه قیمت سطح حمایت ۹۵٫۰۰ و خط روند رسم شده را تاچ کرده است و اکنون حمایت بعدی بر روی ۹۴٫۶۴ قرار دارد. برای پایداری حرکت صعودی میان مدت، می بایست سطح حمایت ۹۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) پایدار بماند و روند صعودی پس از تثبیت قیمت در بالای نرخ ۹۴٫۶۴ تشکیل خواهد شد.

دلیل امروز کاهش قیمت ایندکس دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۳ هفته اخیر انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) بوده است. در متن منتشر شده صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا مشخص شد که اعضا عجله ی برای افزایش نرخ بهره در سال جاری ندارد.

در نمودار جفت ارز یورو – دلار قیمت توانسته در طی ۲۴ ساعته گذشته تا سطوح بالای ۱٫۱۳۵۰ افزایش یابد و هم اکنون با سطح مقاومت اصلی ۱٫۱۴۰۰ مواجه است. این حرکت افزایشی پس از انتشار صورتجلسه ملایم بانک فدرال رزرو آمریکا و عبور خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته صورت گرفته است.

با شکسته شدن مقاومت ۱٫۱۴۰۰ راه برای افزایش یورو تا نرخ ۱٫۱۴۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۱۴۹۶ (خط میانگین متحرک ۵۵ هفته گذشته) هموار خواهد شد. از آنجاییکه امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود و حجم معاملات بازار نیز پایین است، انتظار می رود در تمایلات بازار تغییر سریعی صورت گیرد و قیمت یورو بتواند تا نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۸۰ و ۱٫۱۴۰۰ دست یابد.

 در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز با توجه به رویدادهای فاندامنتال و افزایش جریان ریسک پذیری احتمال افزایش بیشتر یورو در مقابل ین ژاپن در کوتاه مدت تا سطح مقاومت ۱۳۷٫۰۰ وجود دارد و در نتیجه برای امروز تمرکز بر روی افزایش یورو در مقابل دلار آمریکا ، ین ژاپن و پوند خواهد بود.

در سایر تحولات برای امروز پیش بینی ما پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا صعود قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۱۶۰ است و شکسته شدن سطح پیوت ۱۱۶۲ می تواند به شتاب حرکت صعودی به سطح ۱۱۶۸ و ۱۱۷۰ بیافزاید.

همچنین کاهش بازدهی اوراق قرضه دولتی ده ساله در ایالات متحده که در پی صورتجلسه شب گذشته بانک مرکزی آمریکا بوجود آمد، یکی دیگر از عوامل کاهش ایندکس دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۳ هفته اخیر و افزایش اونس طلا به سوی سطح ۱۱۵۵ بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار