تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین محدوده ۱۱۵۰ و ۱۱۶۸ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد. کسب سود معامله گران از حرکت اخیر افزایشی اونس طلا باعث تشکیل حرکت اصلاحی اونس طلا از بالاترین سطح سه ماهه اخیر یعنی سطح مقاومت مهم ۱۱۶۸ شده است.

از این رو برای امروز اگر سطح حمایت ۱۱۵۰ به هر دلیلی شکسته شود باعث برگشت قیمت به سوی سطوح ۱۱۴۵ و ۱۱۴۴ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی می توان با صعود قیمت به بالای سطح ۱۱۶۸ اقدام به خرید با هدف ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) نمود.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است این محدوده خنثی ۱۱۵۴ و ۱۱۶۸ بین خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده است.

هر چند امروز قیمت به سطح ۱۱۵۲ کاهش یافت اما هنوز حمایت اصلی بر روی نرخ ۱۱۵۰ قرار دارد که سطح حمایت محکم اونس طلا است و در صورت شکسته شدن، هدف بعدی فرود تا سطح ۱۱۴۴ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد.

از آنجاییکه امروز و در تقویم اقتصادی ایالات متحده خبر خاصی منتشر نمی شود، انتظار می رود نوسانات بازار اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۵۴ و ۱۱۶۸ ادامه یابد. اخبار متعددی که این هفته در بازار آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک اخبار و آمارهای اقتصادی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. اعلام سایر گزارشهای اقتصادی، خصوصاً گزارش فردا خرده فروشی و آمارهای تورم می تواند جهت حرکت آتی بازار اونس طلا و سرنوشت نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری را معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا