تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۱۳ بیشتر تایید کرده است و از این رو سیگنال فروش صادر شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد و این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) محسوب می شود.

سطح حمایت بعدی قیمت نفت بر روی سطح ۴۶٫۴۴ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است قرار دارد و انتظار داریم در حوالی این سطح این حرکت اصلاحی فعلی به پایان برسد و پس از آن احتمالا موج افزایشی C به سوی سطح ۵۵٫۲۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) آغاز شود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۱۳ سیگنال خرید به سوی سطح ۴۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد که این به معنای استمرار موج افزایشی C است.

با این حال در طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت نفت بیشترین کاهش روزانه خود را از اوایل ماه سپتامبر به این سو تجربه کرده است. این حرکت نزولی پس از آن اتفاق افتاد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک اعلام نمود که همچنان در صدد افزایش سطح تولیدات خود است.

از سوی دیگر آمارهای ضعیف اقتصادی چین نیز تقاضا برای نفت را به شدت کاهش داده است و انتظارات بازار از افزایش موجودی ذخایر نفت در ایالات متحده آمریکا نیز مانع از هر گونه افزایش مستمر قیمت خواهد شد.

بنابراین با توجه به این تحولات انتظار می رود فروشندگان نفت بار دیگر نبض بازار را در اختیار گیرند و برای امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا تا هدف اولیه ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه کاهش یابد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۹٫۷۸ دلار/بشکه کاهش یابد و اگر موفق به شکست این سطح حمایت شود سیگنال فروش قوی تا سطح ۴۸٫۷۰ صادر خواهد کرد که این حرکت را بررسی دقیق تر امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمائید این خطوط فیبوناچی به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می باشد.

در نمودار زیر این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است که موج دوم یعنی موج ۲ در اطراف سطح حمایت ۴۸٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) ساخته شده است. بررسی ساختار امواج الیوت بیانگر آن است که این سطح ۴۸٫۷۰ مجدد برای نفت برنت تاچ خواهد شد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به معنای استمرار موج افزایشی C است که می تواند هدفهای ۵۲٫۹۸ و پس از آن سطح ۵۴٫۰۰ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) را نمایان سازد.

امروز با توجه به اینکه اخبار چندانی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، عمده توجه معامله گران نفت برنت دریای شمال به شرایط بازارهای سهام بین الملل و شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۷۸ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت