تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۲۰۸ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۷۷ بیشتر تایید کرده است.

همانگونه که در چارت پایین می بینید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد.

سطح حمایت بعدی قیمت مس بر روی سطح ۵۲۰۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۱۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۷۷ می تواند نشان دهد که شکست اخیر این سطح یک شکست اشتباه (false break) بوده است و هدف نزولی ۵۲۰۸ را موقتا نقض کند.

در هر صورت با توجه به اینکه قیمت مس به زیر سطح ۵۲۷۷ ریزش کرده است احتمال شروع دور جدیدی از سقوط قیمت به سطح ۵۲۰۸ بعید نخواهد بود و استمرار حرکت کاهشی قیمت و نزول قیمت به پایین سطح ۵۲۰۸ می تواند زمینه کاهش بیشتر قیمت مس تا سطح ۵۱۳۹ دلار/تن را فراهم کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۵۶۲ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۹۷ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲ جولای) به ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی بر روی سطح ۱۵۶۲ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و اگر این سطح هم شکسته شود باعث فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۵۴۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۵۹۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود که به عنوان سطح مقاومت قوی قیمت محسوب می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

بنابراین برای امروز در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی بار دیگر شاهد بازگشت و کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۶۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۱۵۴۰ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم