تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری در صورتیکه بتواند سطح حمایت ۹۴٫۵۱۸ را بشکند تا حدود سطح ۹۳٫۸۴۴ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C و شکسته شدن خط روند در نمودار زیر نشان داده است.

براساس تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۹۸٫۳۳۴ (بالاترین سطح روز ۷ اوت) است و در این موج ممکن است تا سطح ۹۳٫۱۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فرود آید، با این حال اولین سطح حمایت مهم بر روی ۹۴٫۵۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است.

ایندکس دلار آمریکا می بایست حتما بر این سطح غلبه کند تا هدف های نزولی ۹۳٫۸۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۹۳٫۱۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد. برای این هفته چنانچه قیمت به سطح ۹۴٫۴۱ ریزش کند سیگنالی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۹۴٫۵۱۸ است که می تواند هدف نزولی اولیه در سطح ۹۳٫۸۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را مشخص سازد.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت بر روی ۹۵٫۳۵۲ دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح شکسته شود می بایست در سناریوی نزولی به ۹۳٫۸۴۴ تجدید نظر کرد و هدف افزایشی ۹۶٫۷۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ سپتامبر) را پیش بینی کرد. شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همچنان متاثر از صورتجلسه هفته پیش بانک مرکزی آمریکا و اظهارات اخیر چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا قرار دارد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا برای امروز سطوح حمایت قیمت به ترتیب نرخهای ۱٫۱۳۳۵ ، ۱٫۱۳۳۰ ، ۱٫۱۳۱۰ ، ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۷۰ خواهند بود که در چنین حالتی، فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید ایجاد می شود و برای امروز در نزدیکی محدوده نرخهای ۱٫۱۳۹۰ ، ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۳۰ ، ۱٫۱۴۳۵ و ۱٫۱۴۵۰ نیز فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش دیده می شود.

از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی اخبار چندانی دیده نمی شود، عمده تمرکز بازار به گمانه زنی ها در خصوص سرنوشت نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است. اخبار اقتصادی این هفته از ایالات متحده آمریکا از جمله شاخص خرده فروشی ، قیمت تولیدکنندگان ، قیمت مصرف کنندگان ، شاخص صنعتی امپایر استیت و فیلادلفیا و آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان بسیار تعیین کننده خواهند بود. منتظر واکنش قوی بازار به این خبر باشید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار