تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز اونس طلا روز خوبی را پشت سر گذاشت و توانست به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته تقویت شود و هم اکنون عمده توجهات بازار به سطح مقاومت ۱۱۷۷ است تا وضعیت امروز مشخص شود. پس از اظهارات آقای تارالو و چند تن دیگر از اعضای بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه بانک فدرال رزرو نبایستی در سال جاری نرخ بهره بانکی خود را افزایش دهد، قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته صعود کرده است و توانسته است با قدرت از سطح مقاومت ۱۱۶۸ عبور کند.

برای امروز تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال افزایش بیشتر اونس طلا وجود دارد. هم اکنون قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است و اندیکاتورهای روزانه و بررسی سطوح فیبوناچی سیگنال خرید را نشان می دهد و از آنجاییکه قیمت در از سطح مقاومت ۱۱۶۸ عبور کرده است، احتمال افزایش بیشتر قیمت تا سطح ۱۱۸۹ وجود دارد که این هدف بستگی به شکست مقاومت ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۱۱۶۸ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که امروز صبح پس از اعلام آمار ضعیف اقتصادی چین (کاهش قیمت مصرف کنندگان) با قدرت شکسته شد و از نظر بررسی شمارش امواج الیوت این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) محسوب می شود.

در نمودار پایین سطوح مقاومت بعدی قیمت به ترتیب بر روی ۱۱۷۷ و ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) دیده می شوند. در حرکت نزولی تنها کاهش ناگهانی قیمت به پایین سطح ۱۱۶۴ بیانگر آن خواهد بود که شکست اخیر یک شکست غلط بوده است که می تواند هدف افزایشی ۱۱۸۹ را موقتا نقض کند که این سناریو فعلا مورد توجه نیست.

امروز در قیمت جهانی اونس طلا سطح مقاومت ۱۱۷۷ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این خط، حرکت افزایشی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، این سطح ممکن است مقداری باعث حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت شود اما برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۱۶۴ ، ۱۱۵۸ و ۱۱۵۱ قرار دارند.

اما حتی اگر هم شاهد چنین حرکتی باشیم صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه خواهد بود و دوام چندانی نخواهد شد زیرا با توجه به گمانه‌زنی‌ها در مورد به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا از سوی فدرال رزرو تا سال آینده و کاهش ارزش دلار به کمترین رقم در ۳٫۵ هفته گذشته، پیش بینی می کنیم دیر یا زود اونس طلا تا سطوح ۱۱۷۷ و ۱۱۸۹ افزایش یابد که در نمودار زیر این هدف را مشاهده می کنید.

امروز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار مهمی دیده می شود و اعلام آمارهای خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد و برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و اونس طلا را تا حد زیادی مشخص نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا