تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و پس از آن به سوی سطح ۴۸٫۱۳ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تا حدی تایید کرده است.

در چارت پایین این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

براساس آنچه که در چارت نیز مشخص است حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته که تکمیل شده است و محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۴۴ دوباره روند افزایشی خود را از سرگیرد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن کامل سطح حمایت ۴۶٫۴۴ (تثبیت کندل دو ساعته) تنها باعث کاهش اندک قیمت به سطح ۴۵٫۴۰ می شود که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود نزدیکی سطح ۴۶٫۴۴ حمایت مستحکمی برای قیمت نفت خام سبک آمریکا است که سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت نزولی جلوگیری نموده است و تنها سقوط از آن می تواند قیمت را تا حدود سطح ۴۵٫۴۰ پایین ببرد در غیر این صورت این سطح سکوی افزایش قیمت به سوی سطح ۴۸٫۱۳ دلار/بشکه را تشکیل خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی خود که از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۷۰ پایان دهد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۷۸ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت برنت بالای سطح حمایت اصلی ۴۸٫۷۰ تثبیت شده است نقطه مهمی برای ورود خریداران نفت برنت با هدف ۴۹٫۷۸ محسوب شود و براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود سطح ۴۸٫۷۰ سدّ محکمی برای ادامه حرکت کاهشی است و  بدین جهت از نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۷۰  بدقت رفتار قیمت را مد نظر قرار داد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است. حرکت کاهشی قیمت نفت از سطح ۵۴٫۰۵ در قالب پنج موج شکل گرفته است و نشان می دهد که این چرخه تکمیل گردیده است.

از این به بعد از حوالی سطح حمایت ۴۸٫۷۰ باید منتظر از سرگیری افزایش قیمت نفت برنت در موج C باشیم. در حرکت نزولی نیز کاهش قیمت به پایین سطح ۴۸٫۷۰ باعث ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۴۷٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز سطح اصلی ورود خریداران نزدیکی سطح ۴۸٫۷۰ است و توانایی قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای این سطح می تواند باعث تقویت قیمت گردد و این احتمال وجود دارد که روند افزایشی آن به سوی سطح ۴۹٫۷۸ دلار/بشکه شکل گیرد و این بار خریداران وارد صحنه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت