تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در آستانه اخبار اقتصادی آمریکا شاهد شروع نوسانات در بازارها و از سرگیری موج جدیدی از فشارهای نزولی بر دلار آمریکا هستیم و قیمت ایندکس دلار آمریکا (DXY) توانسته به پایین سطح ۹۴٫۵۱ ریزش کند که کمترین سطح در ۳٫۵ هفته گذشته در برابر ارزهای اصلی محسوب می شود.

هدف بعدی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم سطح حمایت ۹۳٫۸۴۴ است و فروشندگان را برای ادامه حرکت کاهشی یک هفته ای وارد بازار خواهد کرد. زیرا انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا به سال آینده میلادی به تعویق افتاده است.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطح مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۱٫۱۴۵۰ و پس از آن در سطوح ۱٫۱۴۶۰ و ۱٫۱۴۸۰ تشکیل شده است و با شکسته شدن سطح مقاومت اصلی ۱٫۱۴۸۰ حرکت صعودی تا منطقه ۱٫۱۵۵۰ و ۱٫۱۵۶۰ بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۳۵ ، ۱٫۱۳۳۰ پس از آن سطوح ۱٫۱۳۱۰ ، ۱٫۱۳۰۰ و در ادامه سطح ۱٫۱۲۷۰ قرار دارند.

از عوامل اصلی ایجاد فشار نزولی بر دلار آمریکا کاهش همین گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) در سال جاری می باشد. ادامه این شرایط و انتشار ضعیف آمارهای مرتبط به اقتصاد آمریکا می تواند موجب ادامه تضعیف ایندکس دلار آمریکا در بازارها گردد، مخصوصا اگر امروز آمارهای خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان آمریکا نیز کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند.

امروز گزارش میزان خرده فروشی ماه سپتامبر در ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار می رود از آنجاییکه در ماه سپتامبر شاهد کاهش آمار اشتغال، بهای نفت و سوخت بودیم، میزان خرده فروشی در سبد کالاهای مصرف کننده نیز کاهش داشته باشد. این موضوع می تواند روند کاهشی دلار را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته تقویت شده است و برای امروز همانطور که اشاره کردیم شکسته شدن سطح ۱۱۷۷ نقطه مناسبی برای ورود خریداران می باشد و برای اطمینان بیشتر، می توان پس از شکسته شدن سطح ۱۱۷۷ اقدام به خرید با هدفهای ۱۱۸۰ ، ۱۱۸۵ ، ۱۱۸۶ و ۱۱۸۹ کرد که سطح ۱۱۸۹ در چارت زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا