تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تمایلات افزایشی اونس طلا در حالی شکل می گیرد که قیمت در سطوح بالای ۱۱۷۷ قرار گرفته است و همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم تا سطح ۱۱۸۹ افزایش یافت که بالاترین سطح در ۳٫۵ ماهه گذشته محسوب می شود و اگر قیمت موفق به شکست این سطح مقاومت شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۱۱ صادر خواهد کرد.

برای امروز سطح اصلی ورود خریداران بالای سطح ۱۱۸۹ است که این سطح براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C دیده می شود و این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) است.

در چارت زیر قبلا خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در سطح ۱۱۵۵ و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی سطح ۱۱۶۸ باعث اصلاح قیمت شده بودند و اگر امروز مثل دیروز سطح ۱۱۸۹ در مقابل افزایش قیمت اونس طلا مقاومت کند احتمال تشکیل حرکت اصلاحی وجود دارد اما باید توجه داشت سطوح حمایت به ترتیب بر روی سطوح ۱۱۷۷ و ۱۱۶۸ دیده می شوند.

برای امروز با توجه به آنکه گمانه زنی ها از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به سال آینده به تعویق افتاده است، صعود قیمت به بالای سطح ۱۱۸۹ احتمال افزایش بیشتر قیمت تا ۱۲۱۱ را بوجود خواهد آورد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی است.

دیروز در بازار آمریکا شاخص خرده فروشی این کشور با کاهش همراه بود و شاخص قیمت تولیدکنندگان آمریکا نیز با کاهش مواجه شد و همین خبر به خاطر اینکه باعث به تاخیر افتادن زمان افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا شد به تقویت اونس طلا به سطح ۱۱۸۹ انجامید.

اکنون می توان با استناد به این اخبار و گزارشهای ضعیف اقتصادی آمریکا، چشم اندازی نسبتاً روشن برای حرکت صعودی اونس طلا ترسیم کرد و در خبری دیگر امروز موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۷٫۷۴ تن افزایش به ۶۹۴٫۹۴ تن رسید که همین مساله نیز به افزایش اونس طلا کمک کرده است.

بنابراین اونس طلا همچنان در روندی صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که امروز در بازار آمریکا با اعلام شاخصهای قیمت مصرف کنندگان، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، آمار صنعتی امپایر استیت و بانک مرکزی فیلادلفیا که امروز صورت خواهد گرفت با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۸۹ این صعود قدرتمندانه پیش رود.

در چنین وضعیتی خریداران اونس طلا با شکست این سطح مقاومت ۱۱۸۹ با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد در غیر این صورت ممکن است قیمت اونس طلا برای تجمیع انرژی کمی به نزدیکی سطوح حمایت اصلاح کند تا پتانسیل شکست مقاومت ۱۱۸۹ را بدست آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا