تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به سیگنال خرید در چارت زیر قیمت آن اگر موفق به شکست سطح ۴۷ دلار/بشکه شود به سوی سطح ۴۸٫۱۳ افزایش یابد که این حرکت را تثبیت قیمت در حوالی سطح حمایت ۴۵٫۴۰ نشان داده است.

این سطح حمایت همانطور که در چارت پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج C دیده می شود که در چارت زیر کف موج e و محل برخورد قیمت به خط روند بالایی الگوی رسم شده می باشد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در چارت زیر کاهش قیمت نفت از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) خیلی تند و سریع بوده است و با توجه به تکمیل شدن حرکت پنج موجی در صورت افزایش قیمت به بالای ۴۸ سیگنال خرید به سطح ۴۸٫۱۳ صادر خواهد کرد و در نمودار زیر، حرکت بعدی نفت را پیش بینی می کنیم.

از این رو برای شروع مجدد حرکت صعودی می بایست قیمت در بالای سطح ۴۷ تثبیت شود و اگر وضعیت فعلی کماکان در بالای سطح حمایت ۴۵٫۴۰ پایدار بماند، احتمال صعود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۴۸٫۱۳ وجود دارد.

مهمترین خبری که امروز در بازار نفت دیده می شود، اعلام آمار موجودی ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است که انتظار می رود از رقم قبلی ۳٫۰۷۳+ میلیون بشکه به ۲٫۸۴۸+ میلیون بشکه تغییر یابد.

بنابراین همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمائید بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا در انتظار اعلام این خبر باقی مانده است و برای امروز هرگونه حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح حمایت ۴۵٫۴۰ دلار/بشکه با مانع مواجه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به اینکه توانسته است حرکت اصلاحی خود را از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تکمیل کند به سوی سطح مقاومت ۴۹٫۷۸ افزایش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال خرید صادر خواهد کرد.

این حرکت کاهشی در قالب پنج موج کوچک اتفاق افتاده است و این موضوع نشان می دهد این حرکت نزولی موقتا یا کاملا به پایان رسیده است. به همین خاطر قویا پیش بینی می شود در حوالی سطح حمایت ۴۸٫۷۰ شاهد حرکت برگشتی افزایشی باشیم.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح ۴۸٫۷۰ محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می باشد. از این رو خریداران روزانه در سطح حمایت ۴۸٫۷۰ مجدداً وارد بازار خواهند شد و بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۸ نیز فرصت مناسب دیگری برای خریداران خواهد بود.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است اولین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطح ۵۱٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن کامل سطح ۴۸٫۷۰ (تثبیت کندل دو ساعته) می تواند منجر به کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۷۸ دلار/بشکه گردد. در تقویم اقتصادی امروز نیز خبر آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود بدین جهت  امروز عمده توجه معامله گران به تغییرات ذخایر هفتگی نفت آمریکا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت