تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۳۶۲ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۷۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است و مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۵۳۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

در چارت پایین براساس آنچه که در نمودار دیده می شود این موج C از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۵۰۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در کانال صعودی در نوسان است.

کف این کانال در حوالی سطح حمایت ۵۲۰۸ و سقف این کانال در حوالی سطح ۵۵۰۱ به عنوان سطوح حمایت و مقاومت قوی و مستحکم مس تلقی می شوند. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۷۷ منجر به فرود قیمت به سطح ۵۲۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز این احتمال وجود دارد که در کانال صعودی که هم اکنون قیمت مس در بالای سطح حمایت ۵۲۷۷ تثبیت شده است، شاهد شکل گیری موج جدید افزایشی باشیم و ممکن است معامله گران روزانه تمایل به ادامه حرکت صعودی در موج C تا سطوح ۵۳۶۲ و ۵۴۲۱ دلار/تن داشته باشند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده ۱۵۷۷ و ۱۵۹۹ دلار/تن در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز بازار را مشخص می سازد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می باشد.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۹۹ برسد سیگنال خرید به سوی سطح ۱۶۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد این در حالی است که در حرکت کاهشی شکسته شدن سطح ۱۵۷۷ منجر به کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۵۶۳ و ۱۵۵۲ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی تشکیل شده اند.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت به بالای سطح ۱۵۹۹ را نشان می دهد و برای امروز حرکت خنثی قیمت آلومینیم آلیاژی مابین نرخهای ۱۵۷۷ و ۱۵۹۹ ادامه دارد و می توان انتظار داشت که استاپهای زیادی در هر دو طرف تشکیل شده باشد اما احتمالاً استاپهای کمتری در بالای سطح مقاومت ۱۵۹۹ قرار گیرد زیرا احتمال کاهش قیمت چندان زیاد نیست.

بنابراین اطمینان چندانی از ادامه حرکت کاهشی وجود ندارد و هرقدر حرکت خنثی قیمت بیشتر ادامه یابد، احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۹۹ و حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۱۶ دلار/تن بیشتر خواهد بود که در چارت زیر این هدف مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم