تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

تقریبا تمامی آنچه یورو در روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا بدست آورده بود امروز از دست رفت اخبار اقتصادی مهمی روز گذشته اعلام شدند که هر چند بعضی از آنها مخصوصا آمار خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان تاثیر مقطعی داشتند اما به هر حال هیچ خبری از حافظه بازار به این سادگیها پاک نخواهد شد و برای امروز پیش بینی می کنیم اگر آمار تورم قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) بالاتر از پیش بینی بازار اعلام شود باعث تقویت ایندکس دلار آمریکا شود.

در تحلیل های گذشته گفتیم که قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) به سوی سطح ۹۳٫۸۴۴ کاهش می یابد و اکنون همانطور که در چارت پایین دیده می شود امروز پس از لمس این سطح حمایت شاهد حرکت افزایشی به سوی مقاومت ۹۴٫۵۱ بودیم.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد که موفق به شکست این سطح نشد و در نتیجه قیمت ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۹۴٫۵۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یافته است و برای ادامه حرکت باید با احتیاط عمل کرد زیرا خریداران روزانه ایندکس دلار آمریکا در بالای سطح ۹۴٫۵۱ مجدداً وارد بازار خواهند شد.

شکسته شدن این سطح فرصت مناسبی برای خریداران با هدف ۹۵٫۳۵۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود و اگر این حرک نزولی که از سطح ۹۶٫۷۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ سپتامبر) شروع شده در سطح ۹۳٫۸۴۴ تکمیل شده باشد، می تواند شروعی برای حرکت افزایشی فراهم آید که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

یورو هر چند تا آستانه سطح ۱٫۱۵ تقویت شد اما قدرت ماندن در این سطح را نداشت و دوباره به زیر سطح ۱٫۱۴۵۰ نزول کرد. ظاهرا این منطقه، منطقه اشباع خرید برای این ارز محسوب شده و پس لمس این سطح به شدت تضعیف شد بطوریکه اکنون در ناحیه پایین ۱٫۱۴۵۰ قرار دارد.

رسیدن یورو به مرز ۱٫۱۵ قطعا بر صادرات اروپا تاثیر منفی دارد و احتمالا فشارهایی بر مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) وارد شده است که امروز آقای نوتنی ریس بانک مرکزی اتریش سیگنال منفی روانه بازار کرد. در زوج ارز یورو – دلار امروز سطوح ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۴۵ حمایت مستحکمی است که شکسته شدن آن، می تواند نشانه ای از پایان روند افزایشی باشد که در این صورت، هدف بعدی رسیدن به سطوح ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۶۵ خواهد بود.

آقای نوتنی امروز در سخنانی صراحتا بر لزوم اجرای اصلاحات ساختاری و محرکهای اقتصادی بانک مرکزی اروپا برای دستیابی به هدف تورم تاکید کرد که این سخنان باعث ریزش یورو از سطح ۱٫۱۵ شده است و سیاستهای پولی و تفاضل نرخ بهره بین بانکهای مرکزی اروپا و آمریکا، عاملی برای تغییر تمایلات و تشکیل نوسانات بازارهای مالی خواهد بود.

بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که یورو حداقل از این سطح ۱٫۱۵ قوی تر نشود و امروز شاخص تورم قیمت مصرف کنندگان، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص صنعتی امپایر استیت و فیلادلفیا آمریکا نیز اعلام می شوند که شاخصهای تورم آمریکا در این هنگامه قیمت نفت و سخنان پراکنده مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا از اهمیت بالایی بر خوردار است.

مسئله مهم دیگر اونس طلاست و امروز اونس طلا با رسیدن به منطقه ۱۱۹۰ فاصله خود را با سطح روانی ۱۲۰۰ بسیار کم کرده است. گمانه زنی ها از به تاخیر افتادن زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) از دلائل اصلی افزایش ارزش اونس طلا به بالاترین سطح ۳٫۵ ماهه گذشته و شکست سطح ۱۱۷۷ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) می باشد که همچنان پابرجا است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار