تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۱۷۷ را بشکند و تا حدود سطح ۱۱۶۸ کاهش یابد که این حرکت را عدم توانایی قیمت در عبور و شکست مقاومت ۱۱۸۹ در نمودار پایین نشان داده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است قیمت اونس طلا چند بار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۱۱۸۹ عبور کند که هنوز موفق به شکست آن نشده و به همین خاطر قیمت به نزدیکی سطح ۱۱۷۷ برگشته است و برای امروز معامله گران منتظر شکسته شدن کامل سطح ۱۱۷۴ هستند تا سیگنال فروش به سطح ۱۱۶۸ و پایین تر صادر شود.

در چارت پایین این سطح مقاومت بر روی ۱۱۸۹ یعنی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) است و تا کنون موفق به شکست آن نشده است و به همین خاطر احتمال اصلاح به ۱۱۶۸ و پایین تر وجود دارد.

از منظر فاندامنتال بازار عمدتاً تحت تاثیر اخبار روز گذشته مربوط به افزایش قیمت مصرف کنندگان آمریکا قرار دارد که آمار خالص این شاخص در ماه سپتامبر %۰٫۲ و در دوره سالانه %۱٫۹ افزایش داشت و همین خبر به همراه کاهش آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی باعث شدند تا گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا درماه دسامبر که قبلا کم رنگ شده بود دوباره قوت بگیرد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۶:۴۵به وقت تهران آمار تولیدات صنعتی و در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان اعلام می شوند و در صورتیکه بالاتر از پیش بینی ها اعلام شوند، می تواند فشار های نزولی وارده بر اونس طلا که از سطح مقاومت ۱۱۸۹ شروع شده را بیشتر کند.

از منظر تحلیل تکنیکال نیز واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI که در تایم فریم یک ساعته مشخص است نیز اشاره به قرار گرفتن قیمت در محدوده اشباع از خرید قرار دارد و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۱۶۸ و پس از آن سطوح ۱۱۵۴ و ۱۱۴۴ نیز وجود دارد.

معمولا هنگامیکه قیمت اونس طلا بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده اند برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید می زنند به این پدیده در بازار اونس طلا کسب سود (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۸۹ شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران ، ملاحظات تکنیکال و همچنین آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا که دیروز اعلام شدند قابل توجیه است.

اندیکاتور RSI سیگنال واگرایی کاهشی (Bearish Divergence) صادر کرده است که خود همین به معنای تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطح ۱۱۶۸ و پایین تر می باشد. بنابراین برای امروز ترجیح می دهیم که سود حاصل از حرکت افزایشی اخیر را در نزدیکی سطح مقاومت خارج کنیم و منتظر برگشت و کاهش قیمت اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۱۶۸ ، ۱۱۵۴ و ۱۱۴۴ باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا