تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا سیگنال خرید تا سطح ۴۸٫۱۳ دلار/بشکه را پیش بینی می کنیم که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ نشان داده است.

در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که شکسته شد و این موج C سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۴۸٫۱۳ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود که اگر شکسته شود سیگنال خرید دیگری تا سطح ۴۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

در حرکت نزولی سطح حمایت همچنان در اطراف سطح ۴۵٫۴۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم موفق به تثبیت پایین این سطح حمایت نشد و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۴۵٫۴۰ و تثبیت کندل دو ساعته زیر آن باعث ریزش به سطح ۴۴٫۵۲ می شود که این سناریو مورد توجه ما نیست.

قیمت نفت همچنان بالای سطح ۴۶٫۴۴ تثبیت شده است و به این به معنای افزایش احتمالی قیمت به سطح ۴۸٫۱۳ می باشد و این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ی در جهت افزایش قیمت نفت داشته باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

تحولات جدید نفت را می توان در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشاهده کرد و بطوریکه در بیشترین قدرت روند افزایشی خود پتانسیل حرکت صعودی تا سطوح ۴۸٫۱۳ و ۴۹٫۵۰ (خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی) دیده می شود.

بنابراین برای امروز قیمت نفت در تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۴۸٫۱۳ می باشد و تقریبا همه اندیکاتورهای نمودار تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا سیگنال خرید به هدفهای ۴۸٫۱۳ و ۴۹٫۵۰ دلار/بشکه را نشان میدهند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۱٫۳۳ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۹۰ تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۸۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۵٫۹۷ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۱٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است ادامه افزایش قیمت از سطح ۴۸٫۶۸ (خط روند پایینی از الگوی مثلث) می تواند تایید کننده این موضوع بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت به سطح ۵۱٫۳۳ را بوجود آورد. در نمودار زیر الگوی مثلث نیز هدف ۵۳٫۱۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نشانه گرفته است و از آنجایی که سطح مقاومت ۴۹٫۹۰ شکسته شده است این سطح حالا تبدیل به حمایت جدی نفت برنت شده است.

بنابراین تا هنگامیکه قیمت نفت برنت در بالای سطح ۴۸٫۴۷ قرار دارد، روند کلی برای امروز همچنان افزایشی است و در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدف بعدی آن به ترتیب سطوح ۵۱٫۳۳ و ۵۳٫۱۰ دلار/بشکه مشخص شده اند. منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت