تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت با سطح مقاومت ۵۳۶۲ دلار/تن مواجه شود و مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا به سوی سطح حمایت ۵۲۷۷ اصلاح کند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۸۵۵ (بالاترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است.

در چارت زیر دیده می شود که مس چندین بار تلاش کرده که از سطح مقاومت ۵۳۶۲ با قدرت عبور کند اما هر بار که به این سطح نزدیک شده است به نظر می رسد که قدرت و توانایی خود برای شکست مقاومت ۵۳۶۲ از دست داده است.

به همین خاطر قیمت مس به محرک قوی نیاز دارد که بتواند از این سطح با قدرت عبور کند و به سوی سطح ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) افزایش یابد. به همین خاطر برای امروز احتمال اصلاح و برگشت به سطح ۵۲۷۷ وجود دارد و در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش به سطح ۵۳۷۵ نشان دهنده شکست کامل ۵۳۶۲ است که می تواند هدف افزایشی ۵۴۲۱ را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۷۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۲۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در حال حاضر قضاوت در مورد شروع یک موج افزایشی جدید اندکی عجولانه است زیرا ممکن است قیمت مس فعلا در نزدیکی این سطح مقاومت ۵۶۳۲ در نوسان باشد یا مقداری اصلاح کوچک به سوی سطح حمایت ۵۲۷۷ دلار/تن داشته باشد و پس از آن با دوباره در کانال صعودی با افزایش قیمت روبرو شود که در چارت زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۶۳ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۵۵۱ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است.

به باور ما موج نزولی قیمت که از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) شکل گرفته است در قالب سه موج کوچک تشکیل شده است و موج نزولی فعلی به احتمال زیاد بتواند به اندازه طول موج اول یعنی موج a ریزش داشته باشد و به سوی سطح ۱۵۴۱٫۵۰ کاهش یابد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۷۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می بایست در انتظار افزایش قیمت به سطح ۱۵۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

با این تفاسیر، انتظار می رود پس از شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۳ فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۵۵۱ تحمیل شود.

بدین دلیل حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی کاملاً نزولی است و در حرکت کاهشی معامله گران برای فروش از زیر سطح حمایت ۱۵۶۳ با هدف اولیه ۱۵۵۱ و پس از آن سطح ۱۵۴۱ وارد عمل خواهند شد که در نمودار زیر سطح ۱۵۵۱ دلار/تن بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم