تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز همانطور که در چارت پایین دیده می شود برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۱۶۸ را بشکند و تا حدود سطح ۱۱۵۴ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) شکل گرفته است.

از نظر بررسی امواج الیوت به باور ما این موج افزایشی C که از سطح ۱۰۹۸ آغاز شده در همان نزدیکی سطح ۱۱۸۹ به سقف خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است و با توجه به تکمیل شدن پایان این چرخه از امواج الیوت، انتظار داریم که اونس طلا در هفته های آینده مجدد سطح ۱۰۷۷ را لمس کند.

تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) نیز سیگنال فروش به سطح ۱۱۶۸ صادر کرده است. در صورت شکسته شدن این خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری به سوی سطح ۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ادامه خواهد یافت.

برای امروز هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۱۱۸۴ خواهد بود و اگر از بالا این سطح شکسته شود تنها باعث افزایش مقطعی قیمت به سطح ۱۱۸۹ می شود که در چارت پایین مشخص است و این سناریو فعلا مورد توجه نیست و لازم به ذکر است که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) برای اولین بار در طی دو هفته اخیر با کاهش مواجه شد و ذخایر کل این صندوق ۶۹۳٫۷۵ تن اعلام شد.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا منتشر نمی شود اما روز سه شنبه و پنجشنبه اخبار بسیار مهم در ایالات متحده آمریکا از بازار مسکن منتشر خواهد شد که فعالان بازار برای آینده نرخ بهره بانکی در این کشور بدانها توجه خاصی خواهند داشت.

از این رو در چارت پایین سطح ۱۱۸۹ مقاومت مستحکم صعودی است و با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۱۱۷۵ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین است و با توجه به شکسته شدن سطح ۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) ما از هم اکنون روند نزولی را برای قیمت جهانی اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم.

در مجموع با توجه به آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا (آمار قیمت مصرف کنندگان و آمار تمایلات مصرف کنندگان میشیگان) که در اواخر هفته پیش اعلام شدند در حال حاضر بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر دوباره امیدوار شده است و انتظار داریم این بار فشار بر قیمت جهانی اونس طلا برای شکست سطح حمایت ۱۱۶۸ و ریزش قیمت به سوی سطح ۱۱۵۴ آغاز شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا