تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح ۴۶٫۵۷ دلار/بشکه اصلاح کند و اگر این سطح شکسته شود و حداقل دو ساعت زیر آن تثبیت شود منجر به فرود قیمت به سوی سطح ۴۶٫۰۶ می شود که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست کامل سطح مقاومت ۴۷٫۴۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۵٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۵۷ باعث ریزش قیمت به سطح ۴۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. با این حال احتمال این سناریو ضعیف است.

در چارت پایین دیده می شود قیمت پس از عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت بالاترین سطح روز ۱۶ اکتبر در اطراف سطح ۴۶٫۰۶ مورد حمایت قرار گرفته است.

در حال حاضر برای نفت خام سبک آمریکا سطح مقاومت بعدی نرخ ۴۷٫۵۰ است و اگر این سطح شکسته شود، سطح بعدی مقاومت نرخ ۴۸٫۰۸ دلار/بشکه تشکیل شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۵۰٫۸۶ دلار/بشکه مواجه شود و ممکن است مقداری به سوی سطح حمایت ۴۹٫۵۳ اصلاح کند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۸٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت برنت در اوایل موج افزایشی خود به سوی سطح ۵۳٫۱۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است که این سطح از حرکت افزایشی ۴۳٫۸۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به ۵۵٫۹۷ (بالاترین سطح روز ۳۱ اوت) تشکیل شده است و در چارت پایین به وضوح قابل مشاهده است.

به باور ما بعد از چند بار حرکت اصلاحی و تجمیع انرژی پیش بینی می کنیم قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۸۶ و ۵۲٫۲۰ و بعد از آن به هدف اصلی ۵۳٫۱۰ دلار/بشکه صعود کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدفهای بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت