تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۲۰۸ دلار/تن را لمس کند و اگر شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۱۳۹ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس دو بار تلاش کرد سطح مقاومت ۵۳۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C) را بشکند اما نتوانست و این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است و براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح مقاومت ۵۳۶۳ ساخته شده است.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) الگوی کاهشی را تایید می کند و هدف نزولی بعدی سطح ۵۱۳۹ خواهد بود. در حرکت افزایشی سطح مقاومت بر روی ۵۲۷۷ دیده می شود و اگر از بالا به هر دلیلی شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۵۳۶۳ می شود.

بنابراین خریداران مس تنها با شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۷۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن وارد معامله خواهند شد در غیر این صورت همانطور که اشاره کردیم با شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۰۸ فرصتهای جدید برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۵۱۳۹ ایجاد خواهد شد.

بنابراین چنانچه اشاره کردیم، قرار گرفتن قیمت در زیر سطح حمایت ۵۲۰۸ به معنای شروع حرکت نزولی مس است و با توجه به تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۵۳۶۳ این حرکت نزولی با شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۰۸ دلار/تن بیشتر تایید خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی ۱۵۶۳ و ۱۵۷۷ دلار/تن در نوسان باشد تا شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز بازار را مشخص سازد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۵۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۶۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۵۲ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۷۷ باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۱۵۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۵۶۳ و خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۵۰۶ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) نشان داده است و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومنییم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم