تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن دیر یا زود سطح حمایت ۱۱۶۸ را بشکند و تا حدود سطح ۱۱۵۴ نزول کند که این حرکت کاهشی را بررسی دقیق تر امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده اند و دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است این چرخه حرکت سه موجی از سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تکمیل شده است و طبق بررسی امواج الیوت موج سوم یعنی موج C دقیقا به اندازه طول موج A حرکت داشته است و سقف این موج در همان سطح مقاومت ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ساخته شده است.

تکمیل شدن این چرخه از امواج اصلاحی خود بیانگر آن است حرکت نزولی که از سطح ۱۱۹۰٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) تشکیل شده است می تواند قیمت جهانی اونس طلا را در طی هفته های آتی مجدد تا سطح ۱۰۷۷ پایین بکشاند.

در حال حاضر برای امروز سطح حمایت جزئی ۱۱۶۸ جلوی ریزش قیمت به سوی سطح ۱۱۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را گرفته است اما انتظار داریم با ادامه گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر این سطح بزودی شکسته شود و با کاهش مواجه شود. از این رو احتمال حرکت نزولی اونس طلا بیشتر است و بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۶۸ می تواند به سقوط بیشتر قیمت تا سطح ۱۱۵۴ بیانجامد.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم اعلام مثبت آمارهای اقتصادی آمریکا در اواخر هفته گذشته این گمانه را تقویت نموده است که بانک مرکزی ایالات متحده پیشگام افزایش نرخ بهره در بین سایر کشورها است و موید آن است که بانک فدرال رزرو آمریکا احتمالاً در ماه دسامبر سیاستهای پولی خود را تغییر داده و با بهبود روند رشد اقتصادی امکان تغییر و افزایش در میزان نرخ بهره فعلی ۰- ۰٫۲۵% وجود دارد.

در نتیجه، اعلام مثبت آمارهای اقتصادی در ایالات متحده، موجب تقویت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی اونس طلا از بالاترین سطوح ۳٫۵ ماهه گذشته می شود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا عمده توجهات معامله گران به آمار مجوز ساختمان سازی (پیش بینی بازار ۱٫۱۶ میلیون واحد) و شروع خانه سازی آمریکا (پیش بینی بازار ۱٫۱۴ میلیون واحد) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران است و همچنین چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا (دادلی و پاول) نیز بین ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۶:۴۵ به وقت تهران و خانم یلن ریس بانک فدرال رزرو در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران سخنرانی خواهند داشت تا شاهد واکنش بازار به این اخبار باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا