تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در حوالی سطح حمایت ۴۶٫۰۶ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و دوباره سطح مقاومت ۴۶٫۵۷ را تاچ کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

این تحلیل فیبوناچی براساس کاهش قیمت نفت از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۵٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) است و سطح حمایت قیمت را بر روی ۴۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و سطح مقاومت قیمت را بر روی ۴۶٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به وضوح نشان داده است.

برغم ریزش روز گذشته قیمت نفت از سطح ۴۷٫۴۹ اما روند افزایشی قیمت از سطح ۴۵٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) هنوز پایدار به نظر می رسد و برای امروز چنانچه قیمت بتواند خود را بالای سطح مقاومت ۴۶٫۵۷ تثبیت کند می تواند به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۴۰ و ۴۸٫۰۸ پس از آن سطح ۴۸٫۷۵ افزایش یابد که هر کدام از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ، ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت نفت به سطح ۴۵٫۸۵ نشان دهنده شکست کامل سطح حمایت ۴۶٫۰۶ است که می تواند باعث ریزش قیمت به پایین خط روند افزایشی رسم شده و بعد از آن سطح ۴۵٫۲۳ شود.

در هر صورت نفت برای عبور از سطح حمایت ۴۵٫۲۳ با دشواریهای زیادی روبرو است و برای امروز با توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۶٫۵۷ قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۷٫۴۰ دلار/بشکه افزایش خواهد یافت که این سطح در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت برنت

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹٫۲۰ دلار/بشکه را تاچ کند و چنانچه موفق به شکست این سطح مقاومت شود به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۱۸ و ۵۰٫۹۸ افزایش می یابد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی دیده می شوند.

این تحلیل فیبوناچی براساس حرکت افزایشی از سطح ۴۷٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) به سطح ۵۴٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) می باشد. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در اطراف سطح ۴۸٫۵۲ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۶۰ به ۵۴٫۳۶ می باشد.

به باور ما حرکت پنج موجی قیمت که از سطح ۵۴٫۳۶ شروع شده تکمیل گردیده است و از این رو احتمال ریزش بیشتر و کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۴۸٫۵۲ کمی سخت و دشوار است و همچنین بعید به نظر می رسد. اولین سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۴۹٫۲۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است قرار دارد.

اگر از بالا این سطح شکسته شود باعث تقویت و سیگنال خرید قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۰٫۱۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۵۲ باعث فرود و ریزش قیمت به سطح ۴۷٫۶۰ می شود.

در هر صورت با توجه به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اکنون احتمال شروع حرکت افزایشی تا سطح ۴۹٫۲۰ و در ادامه سطوح ۵۰٫۱۸ و ۵۰٫۹۸ وجود دارد و هنوز هم تمایل برای خرید نفت برنت در کوتاه مدت بیشتر است و بنابراین، حرکت نزولی تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۴۸٫۵۲ دلار/بشکه تثبیت شده است، چندان پایدار نخواهد بود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت