تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۱۳۹ دلار/تن ریزش کند که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی و سقف دو قلو به وضوح در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این الگوی سقف دو قلو (Double Top) در حوالی سطح مقاومت ۵۳۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C ) ساخته شده است و این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است و برای امروز هدف کاهشی ۵۱۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود خط گردن این الگو در سطح ۵۲۳۰ دیده می شود و اگر از بالا این سطح مقاومت شکسته شود الگوی فوق را نامعتبر می کند و هدف ۵۱۳۹ را با چالش مواجه می سازد. همانطور که در چارت زیر می بینیم الگوی سقف دوقلو در انتهای روند صعودی تشکیل شده است و برای امروز سیگنال فروش صادر کرده است.

در نمودار تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی مس بار دیگر شاهد بازگشت قیمت به سوی سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۵۱۳۹ می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن در چارت زیر مشخص شده است.

بنابراین تمامی تحولات قیمت می بایست بر روی نمودار ۱ ساعته دنبال شود زیرا کاهش قیمت به سطح ۵۲۳۰ تایید شده است و با توجه به شکسته شدن سطح ۵۲۰۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) احتمال ریزش قیمت به سطح ۵۱۳۹ دلار/تن بسیار زیاد است و سقوط از آن می تواند قیمت را پایین تر ببرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می کنیم به سطح ۱۵۳۲ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که از نظر بررسی شمارش امواج الیوت قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) قرار گرفته است و این موج توانسته قیمت را به پایین سطح حمایت ۱۵۴۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) بکشاند و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۱۵۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ریزش کند.

لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا به هر دلیلی این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۱۵۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

همانطور که می دانیم براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۱۵۳۲ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

اگر این سطح هم شکسته شود منجر به ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند. بنابراین برای امروز تحولات تکنیکال احتمال کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی حداقل تا محدوده نرخ ۱۵۳۲ دلار/تن را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم