تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا مابین نرخهای ۱۱۶۸ و ۱۱۷۷ همچنان در حال تثبیت است و برای امروز امتداد حرکت نزولی در زیر نرخ ۱۱۶۸ می تواند به سقوط بیشتر تا نرخ ۱۱۵۴ منتهی شود. در حرکت صعودی، تایید صعود قیمت در بالای نرخ ۱۱۸۴ می تواند به صعود تا سطح ۱۱۸۹ گردد.

سطح حمایت کلیدی بر روی نرخ ۱۱۶۸ قرار دارد که هنوز موفق به شکست آن نشده است و به خاطر همین قیمت اونس طلا فعلا بین سطوح ۱۱۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۱۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) در نوسان است.

در نمودار زیر اگر قیمت به هر دلیلی نتواند از سطح ۱۱۶۸ عبور کند احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی دیگر به نزدیکی سطح ۱۱۸۹ وجود دارد که این حرکت در راستای ایجاد سقف دو قلو قابل پیش بینی است اما اول می بایست از سطح مقاومت محکم و قوی ۱۱۸۰ و ۱۱۸۴ با قدرت عبور کند تا تایید شکست سطح مقاومت ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) صادر شود. در صورت تشکیل حرکت اصلاحی الگوی دابل تاپ یا سقف دو قلو در اطراف سطح ۱۱۸۹ تشکیل می شود که مقاومت مستحکم اونس طلا است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا روز گذشته هیچ صحبت خاصی در مورد وضعیت اقتصادی و سیاست های پولی آمریکا نکرد و به همین خاطر اظهارات دیروز یلن تاثیری بر اونس طلا نداشت و معامله گران همچنان در انتظار خروج قیمت از روند خنثی بین سطوح ۱۱۶۸ و ۱۱۸۴ هستند. از سوی دیگر بازارها در انتظار اعلام تصمیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) در خصوص تعیین نرخ سود بانکی هستند که هفته آینده روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

هنوز هم در مورد زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اختلاف نظر وجود دارد ، این ماه ، ماه دسامبر یا سال آینده؟ با این وجود، کمیته بازار آزاد بانک فدرال (FOMC) تشخیص می دهد که زمان هرگونه افزایش نرخ بهره به بررسی چشم انداز رشد تورم و رشد اقتصادی منوط خواهد بود که اطلاعات آن در آینده منتشر خواهد شد.

این سوالی است که هفته آینده پاسخ آن مشخص خواهد شد و بانک فدرال رزرو آمریکا در نشست شورای سیاستگذاری و تعیین نرخ بهره بانکی چشم انداز آینده را تعیین خواهد نمود.

امروز خبر خاصی در بازار آمریکا منتشر نمی شود و فردا نیز تنها آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و فروش خانه های موجود آمریکا اعلام می شوند. روز جمعه نیز در تقویم آمریکا خبری منتشر نخواهد شد. اما هفته آینده هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت.

هفته بعد انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی و سخنرانی های مختلف و انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره اونس طلا واکنش های متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که آیا بانک مرکزی آمریکا در سال جاری اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد یا به سال آینده به تعویق خواهد افتاد؟ بنابراین انتظار داریم گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بازار اونس طلا بر تمامی اخبار و رویدادهای اقتصادی تاثیر گذار باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا