تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین محدوده خنثی ۴۵٫۴۰ و ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز بازار را مشخص می سازد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته زیر دیده می شود این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه از پایین سطح حمایت ۴۵٫۴۰ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطوح ۴۴٫۵۲ و ۴۳٫۷۱ (به ترتیب خط فیبوناچی ۷ درصدی و پایین ترین سطح روز ۲۴ سپتامبر) صادر خواهد کرد.

این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۴ با توجه به الگوی کف دو قلوی کوچک در اطراف سطح حمایت ۴۵٫۴۰ سیگنال خرید به سوی سطح ۴۸٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند. بنابراین همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

از منظر تحلیل فاندامنتال از آنجاییکه امروز در تقویم بازار آمار موجودی ذخایر نفت هفتگی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود، انتظار داریم، قیمت نفت فعلا مابین نرخهای ۴۵٫۴۰ و ۴۶٫۴۴ در روندی خنثی قرار گیرد و بعد از اعلام این خبر از این محدوده خنثی خارج شود.

برای امروز پیش بینی می شود آمار موجودی ذخایر نفتی هفتگی آمریکا از رقم قبلی ۷٫۶+ میلیون بشکه به حدود ۳٫۵+ میلیون بشکه تغییر یابد. پیش از این آمار موجودی ذخایر نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۷٫۱+ میلیون بشکه افزایش یافته بود که بالاتر از حد تصور معامله گران بازار بود .

این خبر باعث نزدیک شدن قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح حمایت ۴۵٫۴۰ شده است. با این حال امروز باید منتظر ماند و دید قیمت نفت موفق به شکست کامل کدام یک از سطوح ۴۵٫۴۰ و ۴۶٫۴۴ دلار/بشکه می شود تا سیگنال جدید صادر شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۹٫۵۳ دلار/بشکه را تاچ کند و اگر بتواند از این سطح عبور کند سیگنال خرید تا سطح ۵۱٫۲۶ صادر می کند.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است قیمت نفت برنت در حوالی سطح ۴۸٫۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۳ – پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت به ۵۴٫۰۵ – بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) مورد حمایت قرار گرفته است.

برای امروز این احتمال وجود دارد که اگر قیمت نفت برنت موفق به شکست قدرتمند سطح مقاومت ۴۹٫۵۳ شود با توجه به تشکیل کف دو قلوی کوچک در اطراف سطح ۴۸٫۱۴ تا سطح ۵۱٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صعود کند.

تنها در صورت شکسته شدن قیمت در زیر سطح حمایت ۴۸٫۱۴ (مشروط به تثبیت کندل دو ساعته زیر آن) می بایست در فرضیه معاملاتی و شکست سطح مقاومت ۴۹٫۵۳ تجدید نظر کرد و منتظر فرود قیمت به سطح ۴۶٫۷۵ بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است. برای امروز اعلام خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا می تواند جهت حرکت آتی بازار نفت برنت را معین کند.

بنابراین حد قیمت ۴۸٫۱۴ یک حمایت مهم برای قیمت نفت برنت تلقی می شود و مادامیکه قیمت در بالای این سطح تثبیت شده باشد می توان به صعود قیمت امیدوار بود و همانطور که گفتیم شرط شروع صعود قیمت خروج رو به بالای قیمت و استقرار معنی‌ دار آن در بالای ناحیه مقاومت ۴۹٫۵۳ دلار/بشکه است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت