تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان به سطح ۵۱۳۹ دلار/تن ریزش کند که این موضوع را بررسی الگوی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح مقاومت ۵۳۵۶ شکل گرفته و تایید شده است. براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود سطح ۵۳۵۶ در نزدیکی سطح مقاومت ۵۳۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

با توجه به تحولات قیمت مس می بایست هدف نزولی ۵۱۳۹ را پیش بینی کرد که این سطح همانطور که دیروز گفتیم بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۴۸۵۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

برگشت اخیر قیمت به سوی خط گردن در اطراف سطح ۵۲۳۰ تکمیل شده است و از این رو تا زمانیکه قیمت به سطح ۵۱۳۹ نرسیده است احتمال هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس بعید است. برای امروز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۳۰ باعث افزایش قیمت مس به سطح ۵۲۷۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود که این سناریو کمی بعید است.

بنابراین از آنجایی که مس قادر به عبور از سطح مقاومت ۵۲۳۰ نشده است، خریداران می بایست تا زمان عبور قیمت از این سطح مقاومت ۵۲۳۰ به انتظار بمانند اما در حال حاضر، فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن فروش با هدف ۵۱۳۹ دلار/تن هستند که دیروز نیز بدان اشاره کردیم و چارت پایین به وضوح دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری در اطراف سطح حمایت ۱۵۳۲ دلار/تن در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۷ اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارند که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده است.

با توجه به اینکه حرکت کاهشی اخیر قیمت از سطح ۱۶۰۱ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) هیچ حرکت اصلاحی را بدنبال نداشته است، احتمال تشکیل این حرکت اصلاحی از نزدیکی سطح حمایت ۱۵۳۲ زیاد است.

لازم به ذکر است برای امروز تنها کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۲۷ شکست سطح حمایت ۱۵۳۲ را تایید خواهد کرد و هدف نزولی ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) را نمایان می سازد.

اگرچه روند نزولی فعلی آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۵۵ بسیار قوی بوده است و در صورت ادامه، مقصد این روند نزولی قیمت در محدوده ۱۵۱۵ هدف‌گذاری شده است، اما در کوتاه مدت باید منتظر استراحت قیمت در حوالی سطح حمایت ۱۵۳۲ باشیم.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات آلومینیم آلیاژی، احتمال اصلاح قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۱۵۳۲ به سوی سطح ۱۵۴۸ دلار/تن زیاد است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیازی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم